به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرکنسول آمریکا در اربیل و سفیر انگلیس در عراق با رئیس اقلیم کردستان دیدار و از گفتگوی میان حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان استقبال کردند.

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در ۱۲ بهمن ماه با اروین هیکس، سرکنسول آمریکا در اربیل و مارک برایسون ریچاردسون، سفیر انگلیس در عراق به صورت جداگانه دیدار کرد.

در جلسه بارزانی با ریچاردسون، سفیر انگلیس از دیدار حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان استقبال نموده و حمایت کشورش را از گفت و گو بین دو طرف و حل و فصل مسائل از طریق گفتگو اعلام کرد.

رئیس اقلیم کردستان در دیدار با سرکنسول آمریکا در اربیل نیز همین موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داد. هیکس از گفتگو و تلاش برای حل و فصل مسائل بین دو طرف استقبال و حمایت کشورش را اعلام کرد.

شایان ذکر است اختلافات میان حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان طی ماه‌های اخیر به دلیل بروز برخی مشکلات در موضوعاتی مانند انتخابات پارلمانی، شفافیت درآمدهای نفتی، مناطق تحت نفوذ، ترور یک سرهنگ سابق اتحادیه میهنی در اربیل در ماه اکتبر میلادی و … افزایش یافت که در پی آن دفاتر سیاسی دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان در تاریخ ۸ بهمن ماه جلسه‌ای به مدت شش ساعت در سلیمانیه برگزار کردند. این دو حزب پس از پایان جلسه با انتشار بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که در این جلسه اوضاع سیاسی اقلیم کردستان عراق و مسائل کلی و دیدگاه‌های طرفین درباره موضوعات مربوط به توافقات سابق دو حزب بررسی شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.