به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه عقبه جبر واقع در کرانه باختری، ۱۳ فلسطینی مجروح شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در ۱۵ بهمن ماه با هدف بازداشت مجری یک عملیات ضد اسرائیلی به اردوگاه عقبه جبر در اریحا یورش بردند که در پی آن، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست. بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، در نتیجه تیراندازی نیروهای ارتش اسرائیل، دستکم ۱۳ فلسطینی مجروح شدند.

در جریان این یورش، نظامیان رژیم صهیونیستی، ۱۰ فلسطینی را بازداشت کرده و همچنین زنان و کودکان فلسطینی را نیز تحت بازجویی قرار دادند.

با شدت گرفتن درگیری‌ها، ارتش اسرائیل ورودی اردوگاه عقبه جبر را مسدود کرده و نیروهای کمکی بیشتری را به این منطقه اعزام کرد اما در بازداشت مجری عملیات تیراندازی به سمت رستوران اسرائیلی در نزدیکی اریحا که هفته گذشته انجام شد، ناکام ماند.

ساعاتی پس از عقب نشینی نظامیان اسرائیلی از این منطقه، گروه تازه تاسیس “کتائب عقبه جبر”، وابسته به کتائب شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس از مقابله با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا خبر داد.

در بیانیه این گروه آمده است:

“ما در کتائب القسام (کتائب عقبه جبر) ضمن اعلام آغاز فعالیت جهادی خود در این منطقه، با خدای خود عهد می‌بندیم که با حفاظت از خون شهدا، راه جهاد و مقاومت را در این اردوگاه ادامه دهیم و کتائب القسام هر لحظه در کمین دشمن خواهد بود.”

شایان ذکر است نیروهای مقاومت فلسطین روز گذشته برای اولین بار در خیابان‌های اردوگاه عقبه جبر در اریحا به طور علنی به مقابله با نظامیان اسرائیلی پرداختند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۶ بهمن ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.