ترور پنج تن از نیروهای مقاومت در کرانه باختری

دوشنبه 17 بهمن 1401 - 12:05
https://iswnews.com/?p=88182

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رسانه‌های عبری از شهادت پنج تن از نیروهای مقاومت فلسطین در پی یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه عقبه جبر واقع در کرانه باختری خبر دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در ۱۷ بهمن ماه به اردوگاه عقبه جبر در اریحا یورش برده و پس از ورود به این اردوگاه، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین آغاز شد.

رسانه‌‎های عبری زبان مدعی هستند نیروهای امنیتی اسرائیل پس از حدود دو هفته جستجو موفق شدند تا رافت عویضات و مالک لاوی، دو مجری عملیات تیراندازی اخیر در اردوگاه عقبه جبر را شناسایی و به همراه سه تن دیگر از نیروهای مقاومت فلسطین به شهادت برسانند. همچنین نظامیان اسرائیلی، شاکر عماره، از رهبران حماس در اردوگاه عقبه جبر را به اسارت گرفتند.

ساعتی پس از پایان درگیری، رژیم صهیونیستی به طور رسمی اعلام کرد که پیکر پنج تن از شهدای امروز در اردوگاه عقبه را توقیف کرده و حاضر به تحویل آن به طرف فلسطینی نیست.

در همین رابطه، یوسی یهوشع، خبرنگار اسرائیلی اظهار داشت که باید پس از حوادث امروز در اریحا منتظر حملات تلافی‌جویانه فلسطینیان باشیم، همانگونه که پس از حوادث جنین نیز چنین شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در واکنش به ترور شماری از مبارزان مقاومت فلسطین در اردوگاه عقبه جبر در اریحا تاکید کرد که به رغم این جنایت فجیع، مقاومت در این منطقه ادامه دارد و گروه‌های مقاومت به عملیات‌های خود تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است نظامیان رژیم صهیونیستی در ۱۵ بهمن ماه نیز با هدف بازداشت مجری یک عملیات ضد اسرائیلی به اردوگاه عقبه جبر یورش بردند که در پی آن، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست. پس از این درگیری، گروه تازه تاسیس “کتائب عقبه جبر”، وابسته به کتائب شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس از مقابله با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به اردوگاه عقبه جبر در شهر اریحا خبر داد.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.