آخرین اخبار از جبهات اوکراین، ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 22:32
https://iswnews.com/?p=88329

درگیریها در تمامی محورهای باخموت بین ارتش روسیه و اوکراین ادامه دارد. در شهر باخموت نیروهای ارتش روسیه وارد منطقه میاسوکومبینات در شمال این شهر شده‌اند و تقریبا نصف این منطقه را به کنترل خود درآوردند.
درگیریها در داخل روستای کراسنوگورا در حومه شمال شرقی باخموت ادامه دارد. همچنین نیروهای روسیه به سمت شمال غرب بلاهوداتنه پیشروی کرده اند و در حال قطع فیزیکی جاده شمالی شهر باخموت هستند.
در حومه جنوبی و جنوب غربی باخموت، درگیریها در ورودی جنوبی شهر و در نزدیکی قبرستان این شهر ادامه دارد. همچنین درگیریها به حومه جنوبی ایوانیوسکه رسیده است و نیروهای ارتش روسیه تلاش میکنند با پیشروی در این محور، جاده غربی شهر باخموت را به صورت فیزیکی قطع کنند.

در محور شمال لوهانسک، نیروهای ارتش روسیه موفق به تصرف تعدادی از ارتفاعات در شمال دیبروا شده‌اند. همچنین اخباری در مورد پیشروی نیروهای روسیه در منطقه سینکیوکا و تصرف این روستا در نزدیکی کوپیانسک منتشر شده است که قابل تایید نمی‌باشد. درگیریهای پراکنده در تمام خطوط تماس شمال لوهانسک ادامه دارد.

در محور جنوب دونتسک، درگیریها در مارینکا بین نیروهای روسیه و اوکراین ادامه دارد. در آخرین پیشرویهای روسیه در این محور، تعدادی از ساختمانها در جنوب این روستا به تصرف روسیه درآمده است. منطقه مارینکا به دلیل شدت و طولانی شدن درگیریها عملا به یک ویرانه تبدیل شده است.
در اوگلدار نیز پیشروی خاصی صورت نگرفته است و حملات زمینی نیروهای روسیه به این روستا دفع شده است و بیشتر حملات به‌صورت حملات توپخانه ای در جریان است.

در محور زاپروژیا و خرسون در جنوب اواکراین، تغییر خاصی در محورها و خطوط تماس ایجاد نشده است و درگیریها به‌صورت تبادل آتش توپخانه ای بین طرفین ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از جبهات اوکراین، ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
آخرین اخبار از جبهات اوکراین، ۴ بهمن ۱۴۰۱

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

نقشه آنلاین اوکراین

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.