به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه با استفاده از یک شهپاد انتحاری، یک پل استراتژیک در منطقه زاتوکا واقع در جنوب استان اودسا را مورد هدف قرار داد.

ارتش روسیه در شامگاه ۲۱ بهمن ماه با استفاده از یک فروند شهپاد (شناور هدایت‌ پذیر از دور) انتحاری، یک پل استراتژیک در ساحل منطقه زاتوکا واقع در جنوب استان اودسا را مورد هدف قرار داد که این حمله موجب وقوع خساراتی به پل شد.

پل زاتوکا به علت داشتن بخش‌ جاده‌ای و ریلی و همچنین استفاده به عنوان مسیر اصلی ارسال تجهیزات نظامی از سمت جنوب از رومانی به سمت اودسا و اوکراین، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ویدیویی از لحظه برخورد شهپاد انتحاری به پل زاتوکا

ساعاتی بعد از حمله ارتش روسیه به پل زاتوکا، مقامات شهر اودسا به نقل از فرماندهی عملیات جنوب اوکراین اعلام کردند که دو فروند جنگنده سوخو ۲۴ (Su-24) روسیه با شلیک چهار فروند موشک، جزیره مار را مورد هدف قرار دادند. جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نشده است. ارتش روسیه پس از عقب نشینی از جزیره مار در ۱۰ تیر ۱۴۰۱ تاکنون حمله جدی‌ای به سواحل اوکراین در دریای سیاه نداشته است و این حمله در کنار حمله به پل زاتوکا، سرآغاز تهدیدات جدیدی علیه سواحل اوکراین است.

پس از حمله روسیه به پل زاتوکا، والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در گفتگوی تلفنی با ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت که ارتش روسیه در حمله به پل زاتوکا، از شهپاد استفاده نموده است.

تا کنون اطلاعات دقیقی از نام و نوع شهپاد مورد استفاده در این حمله منتشر نشده است اما این احتمال وجود دارد که نیروی دریایی روسیه به کارگیری شهپادهای انتحاری ساخت ایران را در سایه افزایش همکاری‌های نظامی مسکو-تهران، در حالت آزمایشی آغاز کرده باشد.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.