جاده شمالی شهر باخموت قطع شد + نقشه میدانی

دوشنبه 24 بهمن 1401 - 21:56
https://iswnews.com/?p=88602

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از عقب نشینی نظامیان اوکراینی از روستای کراسناگورا و پاکسازی این روستا توسط نیروهای ارتش روسیه، نیروهای روسی در غرب بلاهوداتنه پیشروی کرده و جاده شمالی شهر باخموت را قطع کردند.

نیروهای ارتش روسیه در ۲۳ بهمن ماه، روستای کراسناگورا را به تصرف خود درآورده و نظامیان اوکراینی با تشدید درگیری‌ها، از این منطقه عقب نشینی کردند. هم اکنون درگیری‌ها در حومه‌ی روستای پاراسکوویوکا در غرب کراسناگورا ادامه دارد.

همزمان با پیشرویهای مذکور در این محور، نیروهای روسیه موفق به پیشروی در غرب بلاهوداتنه شدند و جاده شمالی شهر باخموت قطع شد و روستای پاراسکوویوکا در حالت شبه محاصره قرار گرفت. در حال حاضر وضعیت نیروهای اوکراینی در منطقه پاراسکوویوکا بسیار متزلزل شده است و با توجه به حجم آتش و پیشروی نیروهای روسی، طی روزهای آتی شاهد سقوط این منطقه به‌دست روس‌ها خواهیم بود.

از این رو، با توجه به وضعیت میدانی در محور شمالی باخموت، در گام اول منطقه پاراسکوویوکا هدف ارتش روسیه بوده و پس از تسلط بر این منطقه، نیروهای روسیه برای تکمیل محاصره شهر باخموت به سوی منطقه برخیوکا واقع در غرب جاده شمالی باخموت پیشروی خواهند کرد.

ذکر این نکته قابل توجه است که جاده غربی شهر باخموت نیز هفته گذشته توسط ارتش روسیه قطع شده بود و اکنون با قطع جاده شمالی، عملا شهر باخموت در حالت شبه محاصره قرار دارد.

درگیریها در سایر جبهات داخل شهر باخموت بدون تغییر خاصی در نقشه میدانی ادامه دارد.

نبرد برای تصرف یا دفاع از باخموت تبدیل به یکی از پرتلفات‌ترین نبردها در جنگ اوکراین از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات جنگی شده است. ارتش اوکراین علی‌رغم توصیه کارشناسان غربی برای عقب نشینی از این شهر، همچنان برای حفظ این شهر پافشاری کرده و هرچه که در توان دارد به این منطقه اعزام می‌کند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از جبهات اوکراین، ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.