پیشروی ارتش روسیه در محور کوپیانسک

سه شنبه 25 بهمن 1401 - 16:15
https://iswnews.com/?p=88672

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نظامیان روسیه پس از مدت‌ها سکون در جبهه کوپیانسک، عملیات جدیدی را در این محور آغاز کرده و پس از تسلط بر دوریچنه وارد منطقه مسکونی گریانیکیوکا در شمال کوپیانسک شدند.

درگیری نیروهای ارتش روسیه با نظامیان اوکراینی در محورهای شمالی و جنوبی کوپیانسک واقع در استان خارکیف ادامه دارد و پیشروی نظامیان روسی در این مناطق با آهستگی در حال انجام است.

نظامیان روسیه در آخرین اقدام، با تثبیت مواضع خود در دوریچنه وارد منطقه مسکونی گریانیکیوکا شدند و درگیریهای شدید در این منطقه ادامه دارد.
همچنین در جنوب لیمان پِرشی، درگیری و نبردهای توپخانه‌ای برای تصرف سینکیوکا آغاز شده است. هفته گذشته اخباری مبنی بر ورود نیروهای روسیه به روستای سینکیوکا مخابره شد که درست نبود. از هفته گذشته تاکنون، حجم آتش توپخانه روسیه بر روستای سینکیوکا به طرز معناداری افزایش پیدا کرده است و به نظر می‌رسد ارتش روسیه به زودی پیشروی زمینی برای تصرف این منطقه را آغاز کند.

ارتش روسیه قصد دارد همزمان با عملیات و پیشروی در جبهه های سینکیوکا و دوریچنه، نظامیان اوکراینی را در شمال کوپیانسک تحت فشار قرار داده و تمرکز لجستیک ارتش اوکراین را از سایر جبهات معطوف به این محور کند.

شایان ذکر است ارتش روسیه پس از گذشت حدود پنج ماه انفعال در جبهات شمالی لوهانسک و جنوب خارکیف، مجددا ابتکار عمل در برخی محورهای این جبهه را به‌دست گرفته است. پیشتر، در شهریور ماه ۱۴۰۱، ارتش روسیه به‌طور کامل از مناطق شمالی و شمال شرقی استان خارکیف عقب‌نشینی کرده بود. با این اقدام روس‌ها، حدود ۸۸۰۰ کیلومتر مربع از استان خارکیف که در آن زمان در کنترل روس‌ها بود به ارتش اوکراین تقدیم شد.

بیشتر بخوانید: ارتش روسیه از شمال خارکیف عقب نشینی کرد + نقشه

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی چهارشنبه, ۱۰ اسفند, ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

    آخه چرا روسیه اون همه پیشروی و مناطق آزاد شده رو به سادگی تحویل اوکراین داد تا الان برای پس گرفتنش این همه تلفات بده و این همه مسخره محافل عام و خاص بشه؟؟؟

    غول ارتش روسیه چرا در مقابل موش‌های اوکراینی این رنجور و سست هستند؟ من که سر در نیاوردم … !!!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.