تحولات یمن، ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 12:00
https://iswnews.com/?p=88735

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” با توسعه درگیری‌های نیروهای الدرع الوطن و شورای انتقالی جنوب در شهر عدن، مسلحین حزب اصلاح در مواضع پیشین خود در حومه‌ی شهر شقره واقع در استان ابین مستقر شدند.

۱- عدن:
– مختار النوبی، از فرماندهان مسلحین جنوبی در مصاحبه با یک رسانه اماراتی گفت که نیروهای شورای انتقالی جنوب وظایف روشن و هدف مشخصی دارند که آزادسازی سرزمین جنوب، دفاع از آن و مقابله با توطئه هاست. وی خاطرنشان کرد در حال حاضر در قلب وظایف آنها، ورود به نبردهای خارج از مرزهای جنوب جایی ندارد و نبرد بزرگ آنها، آزادسازی حضرموت از سیطره نیروهای دولت مستعفی یمن است.
– در ۲۵ بهمن ماه، ابوبکر باعبید، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع دولت مستعفی یمن: بسیاری از کشتی های تجاری مسیر خود را از عدن به الحدیده تغییر داده‌اند. این موضوع نگران کننده است و تجار بابت این تغییر اخطاریه دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:
پاسخ اقتصادی انصارالله به توطئه دولت مستعفی یمن
تیپ جدید نیروهای الدرع الوطن در جنوب یمن تشکیل شد

۲- لحج:
بر اثر درگیری نیروهای الدرع الوطن و مسلحین قبایل طرفدار شورای انتقالی جنوب در جبل خزر واقع در بین مناطق قاوه و رأس العاره، ۱۵ نفر از نیروهای طرفین کشته و زخمی شدند. این اولین درگیری مسلحانه نیروهای الدرع الوطن با طرفداران شورای انتقالی جنوب در استان لحج است. مشاهده در نقشه آنلاین

۳- ابین:
در پی تضعیف مواضع مسلحین شورای انتقالی جنوب در استان ابین، مسلحین حزب اصلاح مواضع قبلی خود در مناطق العرقوب و قرن الکلاسی در حومه شهر شقره را مجددا تحت کنترل خود درآوردند. جنوبی ها برای مقابله با حملات احتمالی آنها نیروهای خود در شهر زنجبار، مرکز استان ابین را به حالت آماده باش درآورده اند.

۴- الحدیده:
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۴۷ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
– پهپادهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۶ بار مواضع انصارالله در مدیریت حیس را بمباران کردند.

۵- صعده:
در نتیجه گلوله باران و حملات توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به مدیریت های مرزی منبه، شدا، قطابر و باقم در طول ۱۵ روز گذشته، هشت نفر غیرنظامی شهید و بیش از ۵۰ نفر از جمله ۱۲ مهاجر آفریقایی زخمی شدند.

۶- در ۲۲ بهمن ماه، پارلمان ترکیه لایحه تمدید ماموریت نیروهای مسلح این کشور در خلیج عدن و دریای عرب را برای یکسال دیگر و تا تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۴ میلادی تصویب کرد. نیروهای مسلح ترکیه از ۱۰ فوریه ۲۰۰۹ میلادی (۲۲ بهمن ۱۳۸۷ ه.ش) در خلیج عدن و دریای عرب مستقر شدند.

۷- دولت انگلیس از استقرار نیروهای دریایی دائمی ارتش این کشور در آب های یمن به بهانه جلوگیری از قاچاق سلاح و حمایت از صلح در یمن خبر داد. نیروهای انگلیسی تحت فرماندهی نیروهای ۱۵۳ با آمریکا و کشورهای اروپایی و عربی همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقش انگلیس در جنگ یمن؛ از فروش تسلیحات به عربستان تا حمایت از افزایش نرخ گمرک در یمن

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.