شبیخون موشک‌های کروز روسیه به اوکراین + ویدیو

پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 13:39
https://iswnews.com/?p=88849

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه بامداد امروز با ۳۲ فروند موشک کروز مواضع نیروهای اوکراینی در شهرهای مختلف این کشور را مورد حمله قرار داد.

نیروی هوایی و دریایی ارتش روسیه بامداد امروز ۲۷ بهمن ماه، با شلیک ۳۲ فروند موشک کروز خا ۱۰۱ (Kh-101) و خا ۵۵ (Kh-55) و کالیبر حمله گسترده‌ای را به مواضع اوکراین در شهرهای خارکیف، میکولایف، اودسا، اوچاکیف در استان اودسا، کرمنچوگ، پاولوگراد، کروپیونیتسکی‎، دنیپروپتروفسک، زولوچیف و دروهوبیچ در استان لویو انجام دادند.

طبق گزارش رسانه‌های اوکراینی، پدافند هوایی ارتش اوکراین موفق به ساقط کردن ۱۶ فروند موشک روسی در آسمان مناطق مختلف شده است اما ۱۶ فروند دیگر به اهداف خود اصابت کرده‌اند. همچنین وزارت کشور مولداوی از سقوط لاشه‌ی یک فروند موشک سامانه پدافندی S-300 در استان بریچنی واقع در شمال این کشور خبر داد. این چهارمین باری است که لاشه‌ی موشک‌های سامانه‌های پدافندی اوکراین در خاک مولداوی سقوط می‌کند و رسانه‌های این کشور بعضا به اشتباه آنها را موشک‌های کروز روسی اطلاق می‌کنند.

این عملیات چهارمین دور از حملات گسترده موشکی ارتش روسیه به شهرهای اوکراین در سال ۲۰۲۳ میلادی است و انتظار می‌رود که با حملات مجدد موشک‌های کروز و یا پهپادهای شاهد ۱۳۶ ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش روسیه به شهرهای مختلف اوکراین + ویدیو

لاشه‌ی موشک سامانه پدافندی S-300 ارتش اوکراین در شمال مولداوی
ویدیو: اصابت موشک روسی در شهر کروپیونیتسکی‎
اصابت موشک روسی به نیروگاه حرارتی شهر کرمنچوگ
برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر پنجشنبه, ۲۷ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

    خواهشمنداست دو نقطه ایکه درنزدیکی مرز لهستان روسیه موشک زده چه هدفی بوده آیا ریل قطار ویا مراکز نگهداری تجهیزات نظامی یا پادگان بوده توضیح بیشتری داده شود ممنون میشوم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.