GPT فناوری جدید در اختیار داعش

شنبه 5 فروردین 1402 - 16:48
https://iswnews.com/?p=88882

ChatGPT یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. ChatGPT می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده‌ای را در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی درک کند. داعش به دنبال استفاده از Chat Gpt در پیشبرد اهداف خود می‌باشد.

ربات پاسخگوی ChatGPT می‌تواند مسائل پیچیده در سطح دانشگاهی را حل کند، همچنین مطالب وبلاگی تولید کند، متن آهنگ بسازد، صفحات HTML ایجاد کند و سایر مواردی از این دست را انجام دهد.

هدف اصلی از ایجاد ChatGPT، تولید هوش مصنوعی مکالمه‌گری است که بتوان هر چیزی را از آن پرسید. حتی می‌توان با ابزار آن یک مکالمه کامل برقرار کرد. نه تنها ChatGPT همه چیز را می‌داند، بلکه می‌تواند گفتگوهای قبلی با شما را هم به یاد آورد. مثلاً می‌توانید از آن بخواهید متن‌ها یا کُدهایی را تولید کند و بعد دوباره از آن بخواهید تا نتیجه را بهبود دهد.

در ۶ دسامبر ۲۰۲۲، یکی از کاربران در بستر راکت چت که توسط داعش اداره می‌شود، پستی را منتشر کرد که نشان می‌دهد داعش از نرم‌افزار هوش مصنوعی AI) Chat GPT) استفاده می‌کند تا بپرسد چگونه می‌توان خلافت را به بهترین نحو ایجاد کرد. ظاهراً هوش مصنوعی با یک سری مراحل عملیاتی به این سؤال پاسخ داده است که نشان می‌دهد که حتی نتایج به دست آمده بهتر از نظرات فعالان تخصصی در این عرصه می‌باشد.

سوالاتی که از Chat GPT پرسیده شده این است که چطور می‌توان یک خلافت را ایجاد کرد. توجه داشته باشید که این پاسخ به طور مستقل ایجاد شده است. به پاسخ‌های زیر توجه کنید:

«تشکیل خلافت یک فرآیند سیاسی پیچیده و مناقشه برانگیز است که متضمن ایجاد یک دولت جدید مبتنی بر اصول اسلامی است. هیچ رویه مشخصی برای ایجاد خلافت وجود ندارد و مراحل و الزامات خاص بسته به شرایط متفاوت است.»

ایجاد خلافت معمولاً شامل مراحل زیر است که به طور مختصر به شرح آن می‌پردازیم: یک گروه اصلی از حامیان را شناسایی و بسیج کنید: برای ایجاد خلافت، باید یک توده حیاتی از حامیانی بسازید که دیدگاه شما را به اشتراک بگذارند و مایل به کار در جهت تحقق آن باشند. این ممکن است شامل استخدام افراد یا سازمان‌هایی باشد که با شما مشترک هستند.

برنامه و ایدئولوژی سیاسی تهیه کنید: خلافت فقط یک نهاد سیاسی نیست، بلکه مجموعه ای از عقاید است که سیاست ها و اقدامات آن را هدایت می کند.

حمایت جامعه مسلمانان را به دست آورید: ایجاد خلافت مستلزم حمایت و به رسمیت شناختن جامعه مسلمانان است؛ هم در قلمرویی که قرار است خلافت ایجاد شود و هم در سطح جهانی.

کنترل امن قلمرو: برای ایجاد خلافت، باید قلمرویی را کنترل کنید که در آن دولت جدید ایجاد و اداره شود.

نهادها و ساختارهای حکومتی ایجاد کنید: هنگامی که کنترل قلمرو را به دست آوردید، باید نهادها و ساختارهای حکومتی را ایجاد کنید که خلافت را قادر می‌سازد تا به عنوان یک دولت عمل کند. همانطور که می‌بینید، ایجاد خلافت کاری پیچیده و چالش برانگیز است که به منابع، مهارت‌های سیاسی و عزم قابل توجهی نیاز دارد. این امری نیست که بتوان یک شبه به آن دست یافت و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، هماهنگی و پشتکار است.

به هر حال مدل زبانی ChatGPT محصولی است که اکثر شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی مبتنی بر متن به عنوان موتور هوش مصنوعی خود در آینده نزدیک آن را مورد استفاده قرار خواهند داد. برای مثال، شرکت WriteSonic همین حالا نسخه Chat GPT سفارشی خودش را معرفی کرده و آن را ChatSonic نامیده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.