به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله‌ی مسلحین گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مرکز پلیس پاکستان در شهر کراچی واقع در جنوب این کشور، تعدادی نیروهای پلیس و تحریک طالبان کشته و زخمی شدند.

بر اثر حمله مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مرکز پلیس شهر کراچی، دستکم سه نفر از مهاجمین و چهار نفر دیگر از جمله سه نیروی پلیس پاکستان کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

در حوالی ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی سه مهاجم مسلح به جلیقه انتحاری وارد ساختمان مرکز پلیس شهر کراچی در منطقه گلشن اقبال شده و اقدام به عملیات علیه کارکنان این مرکز کردند.
طبق اظهارات مقدس حیدر رئیس پلیس کراچی، سه مهاجم مسلح و انتحاری وارد ساختمان پاسگاه پلیس شدند که یکی از آنها خود را در طبقه سوم منفجر کرد و دو نفر دیگر توسط نیروهای امنیتی کشته شدند. وی در بیان جزئیات این حمله گفت: «در این عملیات که چهار ساعت به طول انجامید، سه نیروی امنیتی، یک فرد غیرنظامی و سه مهاجم کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.»

بیشتر بخوانید: ویدیوهای جدید تحریک طالبان پاکستان؛ از معرفی انغماسی‌های کراچی تا نبرد با ارتش پاکستان (ویدیو)

محمد خراسانی، سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) ضمن پذیرفتن مسئولیت این حمله، آن را پیامی به همه نهادهای امنیتی پاکستان که علیه تحریک طالبان می‌جنگند، دانست و گفت که پلیس نباید خود را درگیر جنگ بین ما و ارتش کند، در غیر این صورت ما پناهگاه‌های امن افسران ارشد پلیس را هدف قرار می‌دهیم. وی همچنین هشدار داد که نهادهای امنیتی باید از اعدام زندانیان خودداری کنند و در غیر این صورت، حملات تحریک طالبان در آینده بیشتر و شدیدتر خواهد شد.

پس از توقف مذاکرات بین دولت و طالبان پاکستان با میانجی‌گری طالبان افغانستان و همچنین لغو آتش بس از سوی تحریک طالبان در ۷ آذر ۱۴۰۱، حملات تحریک طالبان به مواضع نیروهای دولتی این کشور تشدید یافت. تحریک طالبان در یک ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ میلادی ۴۶ عملیات دولت پاکستان انجام داده است که برجسته ترین آن انفجار بمب در مسجد خطوط پلیس شهر پیشاور، مرکز ایالت خیبرپختونخوا بود که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۷۰ نفر شد.

بیشتر بخوانید: حمله تروریستی به مسجد خطوط پلیس در پیشاور + ویدیو

ویدیو: درگیری افراد مسلح با پلیس پاکستان در کراچی
ویدیو: درگیری افراد مسلح با پلیس پاکستان در کراچی
ویدیو: ارسال آمبولانس برای انتقال تلفات پلیس پاکستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.