به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی کشته شدن فرزند یکی از شیوخ قبیله مراد در عدن و همچنین اقدامات قبایل ابین در مدیریت مودیه، فشار بر نیروهای شورای انتقالی جنوب افزایش یافته است.

قبایل ابین در ادامه‌ی اقدامات خود ضد شورای انتقالی جنوب در این استان، پیشروی خود در مدیریت مودیه را از سر گرفتند. طی این حملات که از روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه شروع شده است، مسلحین جنوبی ناچار به عقب نشینی از یک پاسگاه در منطقه وادی عومران شده‌اند. همچنین بر اثر انفجار دو بمب کنار جاده‌ای در مسیر کاروان مسلحین شورای انتقالی جنوب در منطقه البقیره، دستکم یک خودرو نظامی منهدم و چهار نفر از اعضای این گروه کشته و زخمی شدند.
در مدیریت لودر نیز حملات چریکی علیه جنوبی‌ها افزایش یافته و در آخرین حمله در ۲۹ بهمن ماه، خودروی حامل مسلحین جنوبی در جاده غربی لودر، در کمین افراد ناشناس قرار گرفته و منجر به وقوع تلفاتی در مسلحین جنوبی شده است.

اوضاع امنیتی شهر عدن نیز در پی ترور بدر عبداللطیف القبلی توسط یکی از مسلحین جنوبی در ایست بازرسی نیروهای حزام الامنی (تابع شورای انتقالی جنوب) در مدیریت خور مکسر پر تنش‌تر شده است. بدر عبداللطیف فرزند شیخ عبداللطیف القبلی، از شیوخ قبیله مراد و برادر سرتیپ عبدالهادی القبلی، از فرماندهان میدانی نیروهای العمالقه است که تحت حمایت امارات و طارق صالح نیز قرار دارند.
طرفداران شیخ عبداللطیف در قبیله مراد قول داده‌اند که قاتلین بدر را به سزای عمل خود خواهد رساند و از نیروهای حزام الامنی انتقام خواهند گرفت.

افزایش حملات چریکی و بمب گذاری‌ها علیه مسلحین شورای انتقالی جنوب منجر به عقب نشینی آنها از مواضع بسیاری در استان‌های جنوبی یمن خواهد شد اما اینکه چه گروهی جایگزین آنها در این مناطق خواهد شد، موضوع اصلی است. در حال حاضر علاوه بر حزب اصلاح، نیروهای الدرع الوطن و القاعده، برخی قبایل استان ابین و حضرموت نیز ضد جنوبی‌ها می‌جنگند و این موضوع در آینده برای موجودیت شورای انتقالی جنوب خطرساز است.

بیشتر بخوانید:
تحولات یمن، ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
آغاز حملات قبایل ابین به مواضع شورای انتقالی جنوب
آخرین اخبار از درگیری‌های عدن؛ جنوبی‌ها تسلیم عربستان نمی‌شوند!

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.