بایدن به اوکراین سفر کرد!

دوشنبه 1 اسفند 1401 - 15:34
https://iswnews.com/?p=89225

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جوزف بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفری اعلام نشده به اوکراین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور در کاخ ماریینسکی شهر کیف دیدار کرد.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، جوزف بایدن، رئیس جمهور آمریکا ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی به قصد دیدار و گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وارد شهر کیف شد. این هشتمین سفر بایدن به اوکراین و اولین سفر پس از آغاز جنگ در این کشور است.

بایدن پس از گفت‌وگو با زلنسکی به همراه وی از کلیسای جامع سنت میخائیل و دیوار یادبود کشته شدگان ارتش اوکراین بازدید کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که اوکراین بزودی بسته جدید ۵۰۰ میلیون دلاری کمک نظامی را دریافت خواهد کرد. این بسته شامل مهمات توپخانه، سیستم های ضد تانک، رادار و سامانه هیمارس است و جزئیات این بسته روز سه شنبه ۲ اسفند ماه اعلام خواهد شد. بایدن همچنین گفت که آمریکا تحریم های جدیدی را علیه افراد و شرکت های مرتبط با عملیات ویژه روسیه اعمال خواهد کرد.

سفر اعلام نشده رئیس جمهور آمریکا به اوکراین در سایه تکذیب‌های مکرر مقامات آمریکایی در طول یک هفته گذشته و به طور کاملا محرمانه انجام گرفت که نشان از تداوم تهدیدات امنیتی در اوکراین دارد. علیرغم این موارد، بایدن در آستانه سالروز آغاز جنگ روسیه و اوکراین به کیف سفر کرده است که از جنبه سیاسی و نظامی، پیام مهمی را به روسیه منتقل می‌کند. این سفر برای نشان دادن حمایت همه جانبه از اوکراین ضروری بود و همان طور که در اظهارات بایدن می‌بینیم، آمریکا برای حمایت از اوکراین یک ائتلاف سیاسی-اقتصادی-نظامی راه اندازی کرده است تا بتواند پیروز بزرگترین جنگ در اروپا طی ۷۵ سال گذشته باشد.

با توجه به پیشینه سفر مقامات کشورهای اروپایی به اوکراین، احتمالا این سفر از طریق لهستان و با قطار مسافربری انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: سفر زلنسکی به آمریکا؛ ارسال پاتریوت به اوکراین تایید شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران دوشنبه, ۱ اسفند, ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴

    آلمان ها را در جنگ جهانی دوم روسها با میلیونها کشته شکست دادند. آمریکا نفعش را برد. حالا تصمیم دارند روسیه را به قیمت میلیونها کشته اوکراینی و نابودی اوکراین شکست دهند. یحتمل با تایوان چنین نقشه ای برای چین دارند یا با رژیم باکو برای ایران. اما بی نتیجه است. آمریکا و متحدین اروپاییش جمعیت ، وسعت سرزمینی و منابع را به رقبایشان باخته اند. شمارش معکوس برای پایان آمریکا آغاز شده.

    پاسخ
  2. ahmad دوشنبه, ۱ اسفند, ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

    این یه کت وشلوار نداره بپوشه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.