به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی افزایش تهدیدات قبایل طرفدار عربستان و گروه تروریستی القاعده ضد شورای انتقالی جنوب در استان ابین، جنوبی‌ها درصدد راه اندازی یک عملیات نظامی در مدیریت مودیه و دیگر مناطق این استان هستند.

پس از پیشروی مسلحین قبایل طرفدار عربستان در مناطق شرقی مدیریت مودیه، مسلحین شورای انتقالی جنوب اقدام به گلوله باران روستاهای شرقی مدیریت مودیه کردند. در نتیجه این حملات، تعدادی از خانه های قبیله آل باقطیان در روستای الجنن تخریب شده‌اند.
در پی این حملات، قبیله آل باقطیان از سایر قبایل استان ابین درخواست کمک کرده و خواستار بسیج مسلحین قبایل ابین برای اخراج شورای انتقالی جنوب از این استان شده است.

این اقدام قبایل موجب هراس شورای انتقالی جنوب از تحولات ابین شده و فرماندهی مسلحین جنوبی روز گذشته ۱ اسفند ماه، چهار گردان از نیروهای خود را از شهر عدن به مدیریت مودیه ارسال کرده است. طبق اظهارات منابع محلی، شورای انتقالی جنوب این نیروها را برای راه اندازی یک عملیات ضد القاعده و قبایل طرفدار عربستان به شمال استان ابین می‌روند.

با توجه به روند تحولات جنوب یمن و افزایش تنش بین شورای انتقالی جنوب و نیروهای تابع عربستان سعودی، احتمال وقوع درگیری سنگین دو طرف در مناطق جنوبی یمن به ویژه استان ابین وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های جنوب یمن، پای قبیله مراد به نزاع عدن باز شد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن ) سه شنبه, ۲ اسفند, ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

    خدا دشمنان ما رو مشغول به خودشون کنه
    به جان هم‌ افتادن اینها به نفع مقاومت و در آینده پاکسازی تمام خاک یمن به دست حکومت نجات و بیرون راندن دشمنان مقاومت خواهد شد، ان شاء الله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.