سفر وزیر خارجه ایران به عراق

چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 11:31
https://iswnews.com/?p=89302

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جهت دیدار با مقامات ارشد عراق، طی سفری رسمی وارد بغداد شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت رسمی فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و به منظور دیدار با مقامات ارشد این کشور، وارد بغداد شد.

وزیر خارجه ایران در بدو ورود به بغداد اظهار داشت: “این سفر با هدف پیگیری موضوعات و مناسبات دو جانبه صورت می‌گیرد. تهران از بازگشت عراق به جایگاه طبیعی خود در منطقه احساس خرسندی می‌کند. مشورت‌های نزدیکی بین تهران و مقامات عالی رتبه عراق در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی وجود دارد.”

امیرعبداللهیان و هیئت همراه پس از ورود به پایتخت عراق، با حضور در محل اقدام تروریستی ارتش آمریکا، به شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این اقدام تروریستی ادای احترام کردند.

براساس اعلام وزارت امور خارجه ایران، امیرعبداللهیان در این سفر دو روزه علاوه بر مذاکرات رسمی با همتای خود، با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان، رئیس شورای عالی قضایی و رئیس شورای امنیت ملی عراق نیز دیدار و در خصوص روابط دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای گفتگو خواهد کرد.

شایان ذکر است وزیر امور خارجه ایران پیش از سفر به بغداد، با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق در تهران دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه گفتگو کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.