به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت شیلات دولت نجات یمن ضمن محکوم کردن تخلیه اجباری ساکنان جزیره عبدالکوری، شورای امنیت سازمان ملل متحد را مسئول تشدید تنش در این منطقه دانست.

وزارت شیلات دولت نجات یمن عصر روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه، در واکنش به خبر تخلیه اجباری ساکنان جزیره عبدالکوری، طی بیانیه‌ای آوارگی اجباری ماهیگیران و ساکنان جزیره عبدالکوری را محکوم کرد و تبدیل این جزیره به یک پایگاه نظامی را اقدام امارات در جهت خواسته‌های صهیونیست‌ها دانست.
در بخشی از بیانیه وزارت شیلات یمن آمده است: «اهمیت ژئواستراتژیک جزیره عبدالکوری که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جزیره سقطری قرار دارد، از این جهت است که در نزدیکی آن شش بخش نفتی وجود دارد و به شاخ آفریقا نزدیک است.»

وزارت شیلات یمن در ادامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را مسئول تشدید تنش در جزیره عبدالکوری دانست و خواستار خروج نیروهای ائتلاف سعودی از تمامی سرزمین‌ها، جزایر و سواحل یمن شد.

اقدام امارات در اشغالگری و تغییر کاربری و تخریب منابع طبیعی مجمع الجزایر سقطرا، نقض جدی حاکمیت یمن است. در صورت شکست مذاکرات صلح با میانجی‌گری عمان و سازمان ملل، انصارالله می‌تواند مواضع امارات در این جزایر و سواحل یمن را وارد بانک اهداف خود کند.

بیشتر بخوانید: تخلیه اجباری ساکنان جزیره عبدالکوری از سوی امارات

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.