به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پهپاد تهاجمی ناشناس یک خانه در منطقه آل جلال واقع در شرق مارب را مورد حمله قرار داد.

بنابر گزارش منابع محلی در مارب، پهپاد تهاجمی ناشناس (احتمالا آمریکا) روز گذشته ۷ اسفند ماه، خانه‌ای در منطقه‌ی آل جلال واقع در شرق شهر مارب را مورد حمله قرار داد. این حمله منجر به انفجار و سوختن بخشی از خانه شده و حداقل دو نفر در آن ساکن بودند که به احتمال زیاد هر دوی آنها کشته شده‌اند. همچنین برخی منابع محلی از زخمی شدن یک نفر دیگر در اثر این حمله خبر داده‌اند.

این منابع افزودند، گمان می‌رود اعضای القاعده در این خانه ساکن بوده باشند و طبق روال گذشته توسط آمریکا شناسایی و مورد هدف قرار گرفته باشند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع محلی در ۹ اسفند ماه، در جریان این حمله، “حمد بن حمود التمیمی” با نام مستعار عبدالعزیز العدنانی، مسئول شرعی و از فرماندهان برجسته القاعده در شبه جزیره عربستان به همراه یکی از محافظانش کشته شده‌اند.

العدنانی کسی است که پس از کشته شدن قاسم الریمی رهبر سابق القاعده در شبه جزیره عربستان، جانشینی خالد باطرفی را اعلام کرد و از حامیان اصلی وی برای تصاحب این منصب بود.
طبق اطلاعات موجود، حمد بن حمود التمیمی تبعه عربستان سعودی است و از سال ۲۰۰۲ میلادی شروع به یادگیری علوم اسلامی کرد. در سال ۲۰۰۷ میلادی توسط نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و به مدت پنج سال زندانی شد و کمی پس از آزادی دوباره دستگیر شد و به طور نامشخصی سر از یمن درآورد.

تصویری از حمد بن حمود التمیمی، مسئول شرعی گروه تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان

چنانچه این حمله توسط پهپادهای آمریکایی انجام گرفته باشد، می‌توان آنرا سومین حمله پهپادی آمریکا در مارب به حساب آورد. آمریکا در دو حمله پیشین به مارب، محل سکونت و خودروی اعضای القاعده را مورد حمله قرار داده بود که منجر به کشته شدن سه نفر از اعضای برجسته این گروه شده بود.

بیشتر بخوانید:
حمله پهپادی ارتش آمریکا به خانه ای در شمال مارب
حمله پهپادی به خودروی مسلحین القاعده در شرق مارب + تصاویر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.