تحولات یک ماه اخیر نیجریه؛ داعش همچنان می‌تازد!

سه شنبه 9 اسفند 1401 - 22:43
https://iswnews.com/?p=89734

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عناصر ولایت غرب آفریقا گروه تروریستی داعش در طول یک ماه اخیر ۱۴ حمله را در مناطق شمال شرقی و مرکزی نیجریه به انجام رساندند.

شاخه‌ی ولایت غرب آفریقا گروه تروریستی داعش با نزدیک شدن موعد انتخابات در نیجریه، در طول یک ماه گذشته عملیات‌هایی را در ایالت‌های برنو و یوبی واقع در شمال شرق نیجریه و یک عملیات را نیز در منطقه کوجی در مرکز نیجریه انجام دادند. این عملیات‌ها شامل استفاده از بمب کنار جاده‌ای و استفاده از راکت و خمپاره و همچنین درگیری با سلاح سبک می‌باشد.
جزئیات عملیات‌های داعش در یک ماه اخیر در نیجریه به شرح زیر است:

۱- عناصر تروریست داعش در ۳ بهمن ماه، به یک خودروی گشتی ارتش نیجریه در نزدیکی شهرک گشوا در منطقه یوبی واقع در شمال شرق نیجریه حمله کرده و یک قبضه سلاح از آنها به غنیمت بردند.

۲- تروریست‌های داعش در ۶ بهمن ماه، به یک ایست بازرسی ارتش نیجریه در شهرک نگالا در منطقه برنو واقع در شمال شرق نیجریه حمله کردند. در پی این حمله یکی از نیروهای نیجریه کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

۳- عناصر داعش در ۶ بهمن ماه، پادگان ارتش نیجریه در شهرک مالم فتوری در منطقه برنو را با دو گلوله خمپاره مورد حمله قرار دادند.

۴- تروریست‌های داعش در ۷ بهمن ماه، یک بمب جاده‌ای را بر سر راه گشتی ارتش نیجریه در نزدیکی شهرک سابون‌گاری در منطقه برنو منفجر کردند. این انفجار منجر به کشته و زخمی شدن ۹ نفر از نیروهای ارتش نیجریه شد.

۵- عناصر داعش در ۱۹ بهمن ماه، پس از ده روز مجددا پایگاه نظامی ارتش نیجریه در شهرک سابون‌گاری را مورد هدف سه گلوله خمپاره قرار دادند.

۶- تروریست‌های داعش در ۲۰ بهمن ماه، با منفجر ساختن یک بمب جاده‌ای بر سر راه خودروی ارتش نیجریه در جاده دامبوا-مایدوگوری تمام سرنشینان خودرو را به قتل رساندند.

۷- داعش در ۲۴ بهمن ماه، تجمع گروه‌های مسلح محلی وابسته به ارتش نیجریه را در شهرک کورناری در ایالت برنو مورد حمله قرار داده و یک نفر را به قتل رسانده و خانه برخی از افراد این نیروی محلی را به آتش کشیدند.

۸- عناصر داعش در ۲۶ بهمن ماه، پایگاه نظامی ارتش نیجریه در شهرک بونی گاری در منطقه یوبی را مورد اصابت ۵ گلوله خمپاره و یک راکت ۴۰ میلیمتری قرار دادند.

۹- عناصر داعش در ۲۶ بهمن ماه، پایگاه نظامی ارتش نیجریه در شهرک مالم فتوری در ایالت برنو را مورد اصابت دو گلوله خمپاره قرار دادند.

۱۰- عوامل داعش در ۲۶ بهمن ماه، پاسگاه ارتش نیجریه در روستای میل ۹۰ در نزدیکی شهرک منگونو واقع در منطقه برنو را مورد حمله قرار داده و آن را به آتش کشیدند.

۱۱- عناصر داعش همچنین در ۲۸ بهمن ماه، یک بمب را بر سر راه گشتی پیاده ارتش نیجریه در نزدیکی شهرک گامبورو در منطقه برنو منفجر کردند. در پی این انفجار یک نفر کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

۱۲- عناصر داعش در ۱ اسفند ماه، یک مرکز انتخاباتی در شهرک اوکیهی در منطقه کوجی واقع در مرکز نیجریه را با چهار بمب منفجر کردند. در این انفجار بخش‌هایی از این مرکز ویران شده است.

۱۳- عناصر داعش در ۳ اسفند ماه، با یک راکت ۴۰ میلیمتری به پایگاه نظامی ارتش نیجریه در شهرک دامبوا در منطقه برنو حمله کردند.

۱۴- تروریست‌های داعش در ۶ اسفند ماه، دو پایگاه ارتش نیجریه را در دو شهرک نگالا و ولگو در منطقه برنو با ۴ راکت گراد مورد حمله قرار دادند.

لازم به ذکر است که با نزدیک شدن موعد انتخابات در نیجریه، عناصر داعش ضمن انتشار یک فیلم تبلیغاتی علیه انتخابات، عملیات‌های خود در شمال شرق نیجریه را افزایش داده و حمله‌ای را نیز در مرکز نیجریه ترتیب دادند.

بیشتر بخوانید: داعش: هر کس انتخابات نیجریه شرکت کند، مشرک است!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.