به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ با رمز «یا علی ابن ابیطالب (ع)» در مناطق پدافند هوایی شمال غرب، غرب، شرق، جنوب، شمال و مرکز کشور انجام شد.

رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ در شامگاه ۶ اسفند ماه، با فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و با اعلام رمز «یا علی ابن ابیطالب (ع)» در مناطق پدافند هوایی شمال غرب، غرب، شرق، جنوب، شمال و مرکز کشور به وسعت بیش از یک میلیون کیلومتر مربع آغاز شد.
در این رزمایش علاوه بر یگان‌های پهپادی و پدافند هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش، یگان‌های پدافند هوایی، پهپادی و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و همچنین یگان‌های پدافند هوایی و پهپادهای نیروی هوافضای سپاه، دو هزار پست دیده‌بانی از کلیه نیروهای ارتش، سپاه و فرمانده انتظامی کل کشور نیز با انجام وظیفه رصد و پایش هوافضای کشور در برگزاری رزمایش مشارکت دارند.

در این رزمایش برای نخستین‌ بار از یک تونل زیرزمینی پدافندی رونمایی شد. این رونمایی با خروج سامانه پدافندی “سوم خرداد” از داخل تونل زیرزمینی انجام گرفت.

ویدیو: رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱

نیروهای مسلح ایران در این رزمایش علاوه بر سامانه پدافندی سوم خرداد، از سامانه‌های پدافندی خاتم، تلاش، مجید، باور ۳۷۳ و مرصاد ۱۶ نیز بهره گیری کردند.

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: سامانه پدافند هوایی برد بلند باور-٣٧٣

فرماندهان رزمایش “مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱” در این مانور برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بیش از ۱۰۰ فروند انواع جنگنده و پهپاد در نقش نیروی مهاجم در سمت‌‎ها و لایه‌‎های ارتفاعی مختلف، محیط جنگ الکترونیک و عموما در شب به مراکز حساس موجود در منطقه عمومی رزمایش از جمله مراکز هسته‌ای، نیروگاه‌ها، مراکز نظامی و اقتصادی حمله کرده و عملکرد نیروهای حمله‌ور و یگان‌های پدافند هوایی، با دقت مورد ارزیابی قرار گیرد.

این چهارمین رزمایش تخصصی مشترک پدافندی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ است که مطابق رزمایش‌های سالانه نیروهای مسلح، به طور مشترک و در وسعتی حدود دو سوم از آسمان ایران انجام می‌شود. این رزمایش نسبت به رزمایش‌های سال‌های گذشته گسترده‌تر و پرحجم‌تر انجام گرفت که از این لحاظ می‌توان آنرا پاسخی به تمرینات گسترده و متعدد ارتش آمریکا و اسرائیل دانست که با هدف حمله هوایی به ایران صورت می‌گیرد. با تشدید جنگ ترکیبی غرب علیه ایران، حجم تهدیدات نظامی سران رژیم صهیونیستی نیز افزایش یافته و ارتش این رژیم مکررا از آماده سازی طرح بمباران تأسیسات هسته‌ای و نظامی ایران سخن می‌گویند! در چنین شرایطی نشان دادن آمادگی نیروهای مسلح برای جلوگیری از حملات احتمالی دشمن ضروری است.

بیشتر بخوانید:
رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ + تصاویر
نیروی هوایی ارتش ایران از پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴ رونمایی کرد + ویدیو و تصاویر

خروج سامانه‌ی پدافندی سوم خرداد از تونل زیرزمینی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. اصغر پنجشنبه, ۱۱ اسفند, ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵

    اشتباه پشت اشتباه راحت با ماهواره جاسوسی ردشو می زنند?

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.