تحولات عراق، ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

شنبه 13 اسفند 1401 - 14:44
https://iswnews.com/?p=89903

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای تیپ ۱۲ سازمان حشد الشعبی، یک عملیات امنیتی در منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد جهت افزایش امنیت این منطقه و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۲ اسفند ماه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت رسمی فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و به منظور دیدار با مقامات ارشد این کشور، وارد بغداد شد.

بیشتر بخوانید: سفر وزیر خارجه ایران به عراق

– در ۴ اسفند ماه، دو کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در منطقه طارمیه واقع در استان بغداد هدف حمله گروه “مقاومت بین‌المللی” قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: حمله مقاومت عراق به کاروان‌های لجستیکی آمریکا در عراق

– حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از مقامات ارشد عراق از جمله عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان و فواد حسین، وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: دیدار وزیر خارجه ایران با مقامات ارشد عراق

– در ۱۲ اسفند ماه، نیروهای تیپ ۱۲ سازمان حشد الشعبی، یک عملیات امنیتی در منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد جهت افزایش امنیت این منطقه و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۲- قادسیه:
در ۷ اسفند ماه، یک کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در استان قادسیه هدف حمله گروه “مقاومت بین‌المللی” قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:‌ حمله به کاروان‌ لجستیک اشغالگران آمریکایی در عراق

۳- الانبار:
– در ۶ اسفندماه، چهار تن از نیروهای سازمان حشد الشعبی طی درگیری با عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه هیت واقع در استان الانبار به شهادت رسیدند.
– در ۱۳ اسفند ماه، ژنرال عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق به همراه معاون عملیات مشترک برای اطلاع از اوضاع امنیتی الانبار وارد این استان شد.

۴- نینوا:
در ۸ اسفند ماه، پهپادهای ترکیه، یک خودرو را در منطقه خانه صور در حومه‌ی شهر سنجار واقع در غرب استان نینوا مورد هدف قرار دادند که طی این حمله پیر چکو، فرمانده تیپ ۸۰ سازمان حشد الشعبی به همراه دو نیروی دیگر به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی ترکیه به حومه‌ی سنجار؛ فرمانده میدانی حشد الشعبی به شهادت رسید

– در ۱۰ اسفند ماه، پهپادهای ترکیه در ادامه ترورهای هدفمند فرماندهان گروه‌های مسلح کُرد در عراق، یک دستگاه خودرو را در مقابل اداره پلیس سنجار واقع در استان نینوا مورد هدف قرار دادند که طی این حمله یکی از فرماندهان میدانی نیروهای مقاومت سنجار (YBS) به همراه محافظ خود کشته شد.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی مجدد ترکیه به سنجار؛ دو عضو YBS کشته شدند

۵- در ۷ اسفند ماه، ثابت محمد سعید رضا، وزیر دفاع عراق با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: سفر وزیر دفاع عراق به ایران؛ هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی، محور اصلی گفتگوهای وزرای دفاع دو کشور

۶- در ۸ اسفند ماه، ثابت محمد سعید رضا، وزیر دفاع عراق با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو کرد. وی پس از دیدار با رئیس جمهور ایران، با حضور در ستاد فرماندهی‌‌‌ کل سپاه با سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌‌‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: دیدار وزیر دفاع عراق با رئیس جمهور ایران و فرمانده کل سپاه پاسداران

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.