دیدار وزیر دفاع آمریکا با نخست‌وزیر عراق

سه شنبه 16 اسفند 1401 - 21:01
https://iswnews.com/?p=89951

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر دفاع آمریکا در سفری از‌ پیش‌ اعلام‌ نشده وارد بغداد شده و با نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در ۱۶ اسفند ماه با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار، همکاری مشترک عراق و آمریکا و همچنین عملکرد نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسیم و گروه تروریستی داعش را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نخست وزیر عراق در این جلسه بیان داشت که دولت عراق بر تقویت روابط با ایالات متحده آمریکا و تحکیم آن در تمامی سطوح و زمینه‌ها پافشاری دارد. رویکرد دولت، پیروی از روابط متوازن با کشورهای منطقه و جهان بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت است. ثبات عراق کلید امنیت منطقه است.

وزیر دفاع آمریکا نیست اظهار داشت که آمریکا از ثبات عراق حمایت می‌کند و به دنبال تحکیم روابط دو کشور و توسعه شراکت آن‌ها در تمام زمینه‌هاست.

شایان ذکر است این سفر در حالی صورت گرفت که در برنامه سفر لوید آستین به منطقه غرب آسیا، هیچ اشاره‌ای به سفر او به عراق نشده بود و تنها عنوان شد که او به اردن، مصر و فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.