دیدار وزیر دفاع آمریکا با مقامات اقلیم کردستان

چهارشنبه 17 اسفند 1401 - 23:30
https://iswnews.com/?p=89961

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر دفاع آمریکا طی سفری به اربیل با رئیس اقلیم کردستان و حزب دموکرات کردستان دیدار و گفتگو کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در ۱۶ اسفند ماه با نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه، روابط آمریکا با عراق و اقلیم کردستان، اوضاع امنیتی و آخرین رخدادهای مربوط به مبارزه با تروریسم، مسائل بین اربیل و بغداد، اوضاع داخلی اقلیم کردستان و موضوع هماهنگی نیروی پیشمرگه و ارتش عراق در مبارزه با داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزیر دفاع آمریکا ضمن قدردانی از ایفای نقش نیروی پیشمرگه در مبارزه با داعش، بر حمایت کشورش از عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد.

در بخش مهم این دیدار، روابط عراق و اقلیم کردستان با کشورهای همسایه، موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات منطقه و دیگر موضوع‌های دارای اهمیت برای طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه این جلسه از حملات اخیر نیروهای مسلح ایران علیه مواضع گروه‎های تروریستی در مناطقی در اقلیم کردستان انتقاد کرده و این حملات را محکوم کرد.

همچنین لوید آستین با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان نیز دیدار و گفتگو کرد. بارزانی پس از دیدار با وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که با لوید آستین درباره برخی موضوع‌ها از جمله روابط ما با دولت فدرال و تلاش‌های مستمر اربیل و بغداد برای رسیدن به توافقی که به نفع هر دو طرف باشد، گفتگو کردیم.

شایان ذکر است وزیر دفاع آمریکا در ۱۶ اسفند ماه و در سفری از‌ پیش‌ اعلام‌ نشده وارد بغداد شده و با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و در خصوص برخی موضوعات از جمله همکاری مشترک عراق و آمریکا و همچنین عملکرد نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسیم و گروه تروریستی داعش گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: دیدار وزیر دفاع آمریکا با نخست‌وزیر عراق

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.