گسترش همکاری اطلاعاتی عربستان و تاجیکستان

دوشنبه 15 اسفند 1401 - 14:07
https://iswnews.com/?p=89999

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” علی بن محمد الحمدان، سفیر عربستان سعودی در تاجیکستان با هدف گسترش تبادل اطلاعات با سردبیر خبرگزاری دولتی تاجیکستان خاور دیدار کرد.

علی بن محمد الحمدان، سفیر عربستان سعودی در تاجیکستان در ۱۰ اسفند ماه، با صبح‌ الدین شمس‌ الدین‌ زاده، سردبیر خبرگزاری دولتی خاور در شهر دوشنبه دیدار و پیرامون گسترش تبادل اطلاعات و همکاری در زمینه اطلاع رسانی مشترک‌ گفت‌وگو کرد.

سفیر عربستان در تاجیکستان در این دیدار بر انتشار ابتکارات جهانی امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در زمینه‌ی مسائل آب های زیرزمینی و روی زمینی، تغییرات اقلیمی و دیگر رویدادها و دستاوردهای مهم وی در بخش های مختلف، در رسانه‌های دولتی عربستان سعودی تأکید کرد و پیش نویس قرارداد همکاری بین خبرگزاری خاور و خبرگزاری دولتی عربستان سعودی “وکاله الأنباء السعودیه” (واس) را با هدف تقویت همکاری بین نهادهای اطلاع رسانی هر دو کشور تهیه و برای امضاء توسط مقامات دو کشور آماده کردند.

این پنجمین دیدار سفیر عربستان سعودی با مقامات رسانه‌های تاجیکستانی در طول دو ماه اخیر است.

نفوذ عربستان سعودی در تاجیکستان به صورت روز افزون در حال افزایش است و علی بن محمد الحمدان، مجری اصلی پروژه‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای سعودی‌ها در این کشور است. گفتنی است در روزهای آتی هیئتی از نمایندگان دیوان محاسبات عربستان سعودی برای دیدار با مدیریت اتاق محاسبات تاجیکستان و همچنین امضای یک تفاهم‌نامه همکاری میان دو کشور در حوزه حسابرسی، به شهر دوشنبه سفر خواهد کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.