به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر وقوع انفجار تروریستی در دفتر خبرگزاری صدای افغان (آوا) و مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در شهر مزارشریف، بیش از ۳۳ نفر شهید و زخمی شدند.

بر اثر وقوع انفجار تروریستی در دفتر خبرگزاری صدای افغان (آوا) و مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در محله کارته شفاخانه واقع در منطقه دوم شهر مزارشریف، مرکز استان بلخ، قریب ۴۰ نفر شهید و زخمی شدند.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت کشور طالبان در بیان جزئیات تلفات این حادثه تروریستی گفت که در این انفجار یک نفر شهید و هشت نفر زخمی شده‌اند. اما طبق گزارش منابع محلی به نقل از کادر بیمارستان بوعلی سینا، آمار تلفات به سه شهید و ۳۷ نفر زخمی رسیده است. در بیانیه‌ی مرکز خبرنگاران افغانستان نیز اسامی ۱۵ خبرنگار مجروح شده در این انفجار تروریستی منتشر شده است.

دفتر خبرگزاری صدای افغان آوا و مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان، به مناسبت روز ملی خبرنگاران، همایشی را با عنوان «مهدویت، رسانه و ترویج فرهنگ» به منظور تقدیر از خبرنگاران، فعالان فرهنگی و مدنی استان بلخ برگزار کرده بود که مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

گروه تروریستی داعش در ۲۱ اسفند ماه، با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله ناجوانمردانه را به عهده گرفت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، و سرکنسولگری ایران در استان بلخ، ضمن ابراز تأثر و تأسف از شهادت و زخمی شدن جمعی از خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و رسانه، این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرده و با خانواده های داغدیده، مجروحان و نیز جامعه خبرنگاران افغانستان و اهالی بلخ ابراز همدردی کردند.

دفتر خبرگزاری صدای افغان آوا و مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان، یک نهاد مستقل و فرهنگی به مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی حسینی مزاری است. این نهاد در ۷ دی ماه ۱۳۹۶ ه.ش در منطقه سیزدهم شهر کابل نیز هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در نتیجه ۵۲ نفر از کادر و نخبگان مرکز فرهنگی تبیان، علمای دینی، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب شهید و ۱۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: مصاحبه: گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین “سید عیسی حسینی مزاری”، رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.