داعش استاندار طالبان در بلخ را ترور کرد + ویدیو

جمعه 19 اسفند 1401 - 08:59
https://iswnews.com/?p=90087

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر عملیات انتحاری عامل ناشناس در یک نشست اداری در استانداری استان بلخ، ۱۰ نفر از اعضای ارشد طالبان کشته و زخمی شدند.

بر اثر عملیات انتحاری یک عامل ناشناس در یک نشست اداری در ساختمان استانداری طالبان در منطقه پنجم شهر مزارشریف مرکز استان بلخ، سه نفر از جمله ملا داود مزمل آخوند، استاندار طالبان در بلخ کشته و هفت نفر از جمله مولوی نورالهادی ابو ادریس، معاون استاندار بلخ زخمی شدند.

محمد آصف وزیری، سخنگوی پلیس استان بلخ با تایید وقوع این حمله گفت که انفجار انتحاری در ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه، در دفتر استاندار بلخ واقع در طبقه دوم ساختمان استاندارى رخ داده و سه نفر از جمله ملا مزمل آخوند، استاندار بلخ کشته شده‌اند و چند نفر دیگر زخمی شده است”.

ویدیو: محل وقوع حمله انتحاری در استانداری بلخ

ملا داود مزمل آخوند، استاندار طالبان در بلخ، از اهالی استان هلمند و از اعضای کلیدی شورای هلمند گروه طالبان می‌باشد. او اولین استاندار طالبان در افغانستان و از چهره های پر نفوذ طالبان در شمال این کشور است که بر اثر حمله انتحاری ترور شد.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. طبق گزارش خبرگزاری اعماق (وابسته به داعش)، عنصر انتحاری داعش به نام عبدالحق خراسانی، صبح روز پنجشنبه ۱۸ اسفندماه پس از گذر از موانع امنیتی خود را به مقر استاندار بلخ رسانید و منتظر ورود حاکم بلخ شد و پس از ورود حاکم بلخ کمربند انفجاری خود را منفجر کرد و محمد داود و برخی از همراهان او را به قتل رساند. لازم به ذکر است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان نیز عاملان این حمله را دشمنان اسلام “خوارج” خوانده بود که نشانه‌ای بر تایید انجام این حمله از سوی داعش بود.

پس از این حمله تروریستی، مولوی محمد یوسف وفا، استاندار طالبان در استان قندهار با حفظ سمت، از سوی ملا هبت الله آخوندزاده رهبری این گروه، به عنوان استاندار موقت طالبان برای استان بلخ تعیین شد.

مولوی محمد یوسف وفا، استاندار جدید بلخ
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.