به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ادعای رسانه‌های عبری زبان مبنی بر قصد امارات برای تعلیق خرید سامانه‌های پدافندی از این رژیم را تکذیب کرد.

رسانه‌های عبری زبان در گزارشی به نقل از شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کردند، امارات به دلیل رفتارهای دو وزیر تندروی دولت نتانیاهو، قرارداد خرید سامانه‌های پدافندی از اسرائیل را تعلیق کرده است.

به ادعای رسانه‌های صهیونیستی، این تصمیم امارات به دلیل رفتارهای بن گویر از جمله ورود به مسجد الاقصی، حمله صهیونیست‌ها به روستای حواره و اظهارات اسموتریچ درباره محو این منطقه و همچنین تعویق سفر بنیامین نتانیاهو به امارات و عدم تعیین تاریخی جدید انجام گرفته است. این رسانه‌ها افزودند که علیرغم تعلیق این قرارداد، همکاری‌های اطلاعاتی-امنیتی طرفین همچنان ادامه دارد.

طبق این گزارش، محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه، در پیامی خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی گفت: «تا زمانی که مطمئن نشویم بنیامین نتانیاهو، بر دولتش کنترل دارد نمی‌توانیم دست به کارهای مشترک بزنیم.»

در همین رابطه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ‏در پیامی اعلام کرد که اخبار منتشر شده در شبکه ۱۲ جعلی و کذب است، و اسرائیل و امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک پربار خود را در همه زمینه‌ها حفظ خواهند کرد.

قراردادهای نظامی و امنیتی امارات و اسرائیل، پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط اسرائیل با امارات و بحرین در سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی شکل گرفت. این قراردادها شامل فروش سامانه‌های پدافندی اسرائیلی از جمله باراک ۸، انتقال تجربیات حمل و نقل دریایی، ساخت تسلیحات نظامی مشترک مانند شهپادهای جاسوسی و انتحاری و همکاری‌های اطلاعاتی-امنیتی است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.