به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حملات عناصر تروریست داعش به طور متناوب در کیفوی شمالی در شرق کنگو به ویژه در منطقه بینی ادامه دارد.

در ابتدای این بازه زمانی عملیات‌های داعش بسیار ضعیف به نظر می‌رسند اما در روزهای اخیر عملیات‌های داعش در این منطقه شدت بیشتری گرفته‌اند، به ویژه در عملیات ۱۷ اسفند ماه که ۳۵ کشته بر جای گذاشته، و عملیات شنبه ۲۰ اسفند ماه که بیش از ۲۰ کشته برجای گذاشت.

– عناصر داعش در روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه، به روستای مسیحی نشین ماشونگانی در منطقه ایتوری در شمال شرق کنگو حمله کرده و سه تن از مسیحیان منطقه را به قتل رساندند.

– عناصر داعش در روز جمعه ۵ اسفند ماه، به یک پاسگاه ارتش کنگو در روستای کاروروما در منطقه بینی واقع در کیفوی شمالی در شمال شرق کنگو حمله کرده و دو تن از نیروهای ارتش کنگو را کشتند.

– تروریست‌های داعش در روز دوشنبه ۸ اسفند ماه، با یک گشتی مشترک نیروهای کنگو و اوگاندا که برای حمله به محل استقرار دواعش در روستای کاباسیوا در منطقه بینی در کیفوی شمالی می رفتند، درگیر شده و چندتن از آنها را زخمی کردند.

– عناصر داعش در روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه، به پاسگاه ارتش کنگو در روستای کاروراما در منطقه بینی حمله کرده و یک نفر از آنها را به قتل رساندند. این دومین حمله دواعش به این روستا در طول یک هفته بود.

– تروریست‌های داعش در روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه، با اجرای کمینی در نزدیکی روستای کاباسیوا در منطقه بینی در کیفوی شمالی سه تن از مسیحیان منطقه را کشته و یا اسیر کردند.

– عناصر تروریست داعش در روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه، به روستای مسیحی نشین مکوندی در منطقه بینی واقع در کیفوی شمالی بر سر راه بوتیمبو-بینی حمله کرده و ۳۵ تن از آنها را کشته و تعدادی را نیز زخمی کردند و خانه‌های مسیحیان را در روستا به آتش کشیدند.

– تروریست‌های داعش در روز جمعه ۱۹ اسفند ماه، با یورش به روستای لوسسیلوسی در منطقه بینی یک تن را به قتل رساندند.

– عناصر داعش در روز شنبه ۲۰ اسفند ماه، به روستای مسیحی‌نشین کیریندیرا در منطقه بینی حمله کرده و بیش از ۲۰ تن را کشته و تعدادی از منازل مسیحیان را به آتش کشیدند.

لازم به ذکر است که اطلاعات این گزارش بر اساس اخبار انتشار یافته از سوی منابع خبری داعش می‌باشند و میزان تلفات داعش در این عملیات‌ها ذکر نشده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. احمد سه شنبه, ۲۳ اسفند, ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

    خدایا اینا کی هستن که به اسم تو ادم کشی راه انداختن

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.