کرانه باختری نظامیان اسرائیلی ارتش اسرائیل در کرانه باختری

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری، چار فلسطینی شهید و ۲۰ تن دیگر مجروح شدند.

نظامیان رژیم اسرائیل در ۲۵ اسفند ماه به اردوگاه جنین یورش بردند که در پی آن درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست که طی این درگیری چهار فلسطینی شهید و ۲۰ تن دیگر مجروح شدند.

نضال خازم، فرمانده میدانی سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و یوسف شریم، فرمانده میدانی کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس از شهدای روز گذشته‌ی حمله نظامیان اسرائیلی به جنین می‌باشند.

تصاویری از شهدای جنین

ساعاتی بعد، پیکر چهار شهید فلسطینی توسط ساکنان جنین تشییع شد. تشییع کنندگان ضمن محکوم کردن جنایات دشمن صهیونیستی به ویژه علیه ساکنان جنین، خواستار وحدت فلسطینی‌ها برای مقابله با اشغالگران شدند. پس این مراسم، ساکنان شهر جنین به دعوت گروه‌های مقاومت دست به اعتصاب سراسری زدند.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۸۸ فلسطینی به شهادت رسیدند که ۱۷ نفر از آن‌ها زن و کودک هستند. همچنین شهر جنین با ۳۵ شهید، بیشترین تعداد شهدا را به خود اختصاص داده است.

شایان ذکر است نظامیان رژیم صهیونیستی در ۱۸ اسفند ماه نیز به شهرک جبع در جنوب جنین یورش برده و پس از ورود به این شهرک، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین آغاز شد که در نتیجه این درگیری، سه تن از نیروهای سرایا القدس به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: شهادت سه تن از نیروهای مقاومت فلسطین در جنین

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.