به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عناصر گروه تروریستی القاعده در شبه‌جزیره عربستان در طول یک ماه اخیر، عملیات‌های مختلفی را علیه نیروهای تحت حمایت امارات متحده عربی در یمن به انجام رساندند که در بیشتر آنها از بمب جاده‌ای استفاده شده است.

در جریان عملیات‌های یک ماه اخیر گروه تروریستی القاعده در شبه جزیره عربستان بیش از ۱۰ نفر از نیروهای تحت حمایت امارات کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند که بیشتر این تلفات مربوط به درگیری‌های استان ابین به ویژه در روستای البقیره است.
جزئیات عملیات‌های القاعده در استان‌های شبوه و ابین به شرح زیر است:

عناصر القاعده در روز یکشنبه ۱۶ بهمن، ماه، یک بمب جاده‌ای را بر سر راه خودروی نظامی مسلحین تحت حمایت امارات در منطقه وادی عومران در مدیریت مودیه واقع در استان ابین منفجر کرده و چند تن را زخمی کردند.

– تروریست‌های القاعده در روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ماه، سرهنگ عبدالله سعد بارجیله، رئیس عملیات تیپ پنجم پشتیبانی و مشعل العلیانی، فرمانده کل عملیات هنگ اول تیپ پنجم پشتیبانی را با استفاده از بمب جاده‌ای ترور کرده و چند تن از همراهان آنها را در روستای البقیره واقع در مدیریت مودیه زخمی کردند.

– عناصر القاعده در روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ماه، دو تن از اعضای گروه انصارالشریعه را که در اسارت انصارالله بودند با سه نفر از اعضای انصارالله مبادله کردند.

– عناصر القاعده در روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه، با منفجر کردن دو بمب جاده‌ای در روستای البقیره در مدیریت مودیه، دو تن از نیروهای تحت حمایت امارات را به قتل رساندند.

– تروریست‌های القاعده در روز جمعه ۲۸ بهمن ماه، دو موتورسیکلت متعلق به نیروهای تحت حمایت امارات را در وادی عومران در مودیه واقع در استان ابین با دو بمب جاده‌ای مورد هدف قرار دادند.

– عناصر القاعده در روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه، با بمب جاده‌ای به نیروهای پیاده تحت حمایت امارات در منطقه المصینعه واقع در استان شبوه حمله کرده و چند تن از آنها را زخمی کردند.

– عناصر القاعده در روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه، یک خودروی نظامی مسلحین تحت حمایت امارات را در روستای البقیره با بمب جاده‌ای مورد حمله قرار دادند. در این حمله دو نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

– عناصر القاعده در روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه، یک پهپاد متعلق به نیروهای تحت حمایت امارات را در مدیریت المحفد واقع در استان ابین ساقط کردند.

– تروریست‌های القاعده در روز پنجشنبه ۱۸ اسفند ماه، تجمع فرماندهان محلی نیروهای تحت حمایت امارات را در روستای البقیره با گلوله‌های خمپاره مورد هدف قرار دادند.

– عناصر القاعده در روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه، با حمله به یک ایست بازرسی متعلق به نیروهای دفاع شبوه (وابسته به امارات) در عسیلان در استان شبوه، چهار تن از این نیروها را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند.

لازم به ذکر است که در این گزارش از اطلاعات منابع خبری القاعده در شبه‌جزیره عربستان استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت جبهات یمن؛ شناخت کلی طرف‌های درگیر در جنگ یمن + نقشه میدانی

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.