مستشار نظامی آمریکا در یمن کشته شد

شنبه 27 اسفند 1401 - 23:53
https://iswnews.com/?p=90466

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی درگیری نیروهای العمالقه با نظامیان آمریکایی در استان شبوه، یکی از مستشاران نظامی آمریکایی کشته شد.

طبق گزارش منابع محلی در استان شبوه، در جریان تنش لفظی نظامیان آمریکایی با نیروهای العمالقه در پایگاه المره واقع در حومه‌ی شهر عتق مرکز استان شبوه، یکی از نظامیان آمریکایی کشته شد. این درگیری پس از آن رخ داد که آمریکایی‌ها با اعضای سلفی العمالقه بر سر کنترل سیستم صوتی نمازخانه پایگاه المره اختلاف پیدا کردند.

دولت مستعفی پس از وقوع این حادثه، دستور بازداشت هشت نفر از نیروهای العمالقه را صادر کرده است. همچنین یک بالگرد جسد این نظامی آمریکایی را به یک کشتی نظامی در دریای عرب منتقل کرده است. علیرغم این موارد، مقامات محلی دولت مستعفی در استان شبوه وقوع درگیری و کشته شدن یک آمریکایی در پایگاه مره را تکذیب کرده اند.

پایگاه مره یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش یمن در استان شبوه است که در شمال غرب شهر عتق واقع شده است. این پایگاه یکی از نقاطی است که پس از اخراج مسلحین حزب اصلاح از شهر عتق، تحت اشغال و رفت و آمد مستشاران آمریکایی قرار گرفت و نقش مهمی در تامین امنیت این منطقه دارد.

مشاهده پایگاه مره در نقشه آنلاین

بیشتر بخوانید:
تحولات یمن، ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
اعزام نیروهای جدید آمریکا به میادین نفتی شرق یمن

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.