به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا با انتشار بیانیه‌ای از حمله هوایی به مواضع گروه‌های تحت حمایت ایران در شرق سوریه خبر داد.

هواگردهای آمریکایی در ۳ فروردین ماه، مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت در دیرالزور سوریه را مورد هدف قرار دادند. بر اساس اطلاعات منابع محلی، شش نظامی سوریه در این حملات به شهادت رسیدند.

دقایقی پس از حمله، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را برعهده گرفت و اعلام کرد که این حملات در پاسخ به کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج نفر دیگر در نتیجه حمله گروه‌های تحت حمایت ایران در سوریه به تأسیسات آمریکا در شهر حسکه صورت گرفته است.

بیانیه سنتکام

وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، تاسیسات نظامی گروه‌های تحت حمایت ایران در شرق سوریه هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفت.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی شد که این حملات در پاسخ به حمله روز پنج‌شنبه و همچنین مجموعه‌ای از حملات اخیر علیه نیروهای ائتلاف در سوریه توسط گروه‌های مورد حمایت ایران انجام شده است. وی بیان داشت که هر گروهی که به نیروهای آمریکایی حمله کند، مصون نخواهد ماند و قطعا مجازات خواهد شد. هدف از این حملات دقیق، حفاظت و دفاع از پرسنل آمریکایی است.

تاکنون جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است اما برخی از رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد نظامی آمریکا گزارش دادند در حملات هوایی آمریکا به اهدافی در شرق سوریه، یک انبار مهمات، یک ساختمان نظارت و کنترل و یک سایت جمع‌آوری اطلاعات مورد هدف قرار گرفتند.

گفتنی است روز گذشته برخی منابع محلی از وقوع آتش سوزی در پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای خراب الجیر واقع در پنج کیلومتری گذرگاه مرزی الیعروبیه در استان حسکه در شرق سوریه خبر دادند. احتمال می‌رود این آتش سوزی در پی حملات پهپادی گروه‌های مقاومت رخ داده باشد.

شایان ذکر است ادامه این حملات می‌تواند منجر به تنش بین ایران و آمریکا شود و در صورت حملات مجدد گروه‌های مقاومت به مواضع تروریست‌های آمریکایی در سوریه و همچنین پاسخ متقابل آمریکا، احتمال می‌رود درگیری‌‌های محدود در مقیاس بزرگ‌تر میان محور مقاومت و آمریکا در سوریه آغاز شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. صدر شنبه, ۵ فروردین, ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۴

    چه بهتر که جنگ رخ بده ، این جنگ وعده خداست و حتما باید اتفاق بیفته ،و خواه ناخواه اجتناب ناپذیر ،جنگ اسلام و کفر ،جنگ حق و باطل این یک اصل اجتناب ناپذیر اسلامی و قرآنی و تاریخی.آیا از کفار میترسید؟ بلکه شایسته است که از خدا بترسید، با جان ها و اموالتان در راه خدا جهاد کنید و بدانید که چیزی که خداوند در آن دنیا برایتان تدارک دیده بسیار بهتر از این دنیای فانی است(زیباست)

    پاسخ
    1. علی اس اس یکشنبه, ۶ فروردین, ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵

      سلام خسته نباشید خدمت اعضا تحولات دوست عزیزاینطور که شما از جنگ حرف زدی معلوم شد تصوری که از جنگ داری یه چیز سطحی هست که تو تلویزیون چند نفر گفتن اره میریم میزنیم تمومه از من میشنویی برو چند تا کتاب بخون در مورد داستان هایی که در مورد جنگ گفتن چند تا فیلم تاریخی که در مورد جنگ و وضعیت ادم های معمولی وسرباز هایی که میجنگند رو ببین بعد وضعیت منطقه و هر کشور چه اوضاعی داره ( روحی روانی اون جامعه مردم اون کشور، جنگ بشه اون مردم چه واکنشی دارن ، از نظر اقتصادی ،سیاسی ،قدرت نظامی رو بررسی کن بعد تحولات دنیا رو یه ببین چطور ببین جنگ بشه کی پشت کی درمیادو… )
      جنگ بشه شاید شما از این شور اشتیاقی که داری از دست بدی من الانم طرفدار جنگم ولی نه اون جنگی که بری تهش باخت باشه سربازی کسی رفته باشه تو مرز تو یگن هایی که سختی کشیده باشه میفهمه چی میگم . بزارید یه جور دیگه بگم تا کسایی که عاشق شروع جنگ هستن بعدش فکر کنن ببینن تصورشون از جنگ درست بوده یا نه ایا با کمبود منابع انرژی میتونید سر کنید ایا میتونید با کمبود غذا یا بی غذایی سر کنید یا حتی شده تشنگی بکشید یه روز تمام یا یه مدت طولانی میتونید ب بی خوابی شرایط روحی روانی شدیدی که حاکم بر جنگ دوم بیاریید بودن کسایی که با شور شوق رفتن جنگ برگشتن ۳۶۰ درجه فرق کردن سالم برنگردید هم هست جانباز یا قطع نخاع شرایط زمان جنگ ایران عراق بشه مناطق شهری رو بکوبن نگران عزیزاتون باشید که سالم هستن یا نه و کلی مورد دیگه اینا چیزایی هستش که با شروع جنگ پیش میاد یه بنده خدایی میگفت زمان هشت سال دفاع مقدس دو گروه بود وجود داشت ایران یه عده میرفتن مردونه برای دفاع از کشور این اب و خاک یه عده هم بلند گو بدست تو شهر اینا فقط حرف میزدن میگفتن جنگ جنگ تا پیروزی و امثال اون چیزای دیگه هم بود که بگم ولی خوب از قدیم گفتن تاریخ بخونید که بلایی که در گذشته سر بقیه اومده سر شما نیاد ولی خوب کو گوش شنوا همین هم هست که تاریخ تکرار میشه مثل برید بخونید چرا کشور هایی که ابر قدرت بودن شکست متضخانه خوردن ابروشون رفت تو دنیا

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.