پایگاه آمریکا - خراب الجیر

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گروه تازه تاسیس “لواء الغالبون” با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در استان حسکه سوریه خبر داد. به اذعان آمریکا، در این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته شد.

گروه تازه تاسیس “لواء الغالبون” در ۵ فروردین ماه طی بیانیه‌ای، مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در روستای خراب الجیر واقع در پنج کیلومتری گذرگاه مرزی الیعروبیه در استان حسکه در شرق سوریه را برعهده گرفت.

در بیانیه این گروه آمده است: “یگان پهپادی گروه مقاومت لواء الغالبون، در ساعت ۱۳ روز اول رمضان (۳ فروردین ماه) محل استقرار نظامیان آمریکایی در فرودگاه رمیلان واقع در سوریه را هدف حمله پهپادی قرار داد که طبق اذعان آمریکایی‌ها، یک نظامی آمریکایی کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند. عملیات‌های ما در چارچوب پاسخ طبیعی و مشروع به جنایت ترور فرماندهان پیروزی و همرزمانشان و همچنین مقابله با جنایات وحشیانه‌ نیروهای اشغالگر آمریکایی در کشور و منطقه ما انجام می‌شود.”

این گروه مقاومت عراقی تاکید کرده است تا زمان خروج کامل نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق، آمریکایی‌ها چه در عراق و چه خارج از این کشور از امنیت برخوردار نخواهند بود.

بیانیه گروه مقاومت لواء الغالبون

این اولین حمله پهپادی یک گروه مقاومت عراقی علیه پایگاه نظامی آمریکا در سوریه طی سال ۱۴۰۲ می‌باشد. پیش‌تر در ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ نیز پایگاه آمریکایی التنف در استان حمص واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن توسط گروه مقاومت عراقی “تشکیل الوارثین” هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:
حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در التنف سوریه
اینفوگرافیک: گروه‌های مقاومت عراقی

شایان ذکر است در ۳ فروردین ماه، پایگاه نظامیان آمریکایی در استان حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت و طبق اذعان ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در نتیجه این حمله، یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر دیگر مجروح شدند. هواگردهای آمریکایی در پاسخ به این حمله پهپادی، اهدافی را در استان دیرالزور مورد حمله قرار دادند که طی آن شش تن از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیدند. گروه‌های مقاومت نیز یک روز پس از این حادثه، سه پایگاه متعلق به ائتلاف آمریکایی در شرق سوریه را هدف حمله راکتی و پهپادی قرار دادند.

بیشتر بخوانید:
کشته شدن یک آمریکایی در سوریه؛ حمله هوایی آمریکا به مواضع مقاومت
حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه (ویدیو)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.