یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی (ویدیو)

یکشنبه 6 فروردین 1402 - 12:13
https://iswnews.com/?p=90759

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه احتمال وقوع نافرمانی مدنی، به مسجد الاقصی یورش برده و چند فلسطینی را به دلایلی نامعلومی بازداشت کردند.

نظامیان رژیم اسرائیل به بهانه احتمال وقوع نافرمانی مدنی، به مسجدالاقصی یورش برده و چند فلسطینی را که در این مکان مقدس به اعتکاف و نیایش در ماه رمضان مشغول بودند، بازداشت کردند. همزمان با تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، پهبادهای اسرائیلی نیز در آسمان شهر قدس به ویژه اطراف مسجد الاقصی به پرواز درآمدند.

نظامیان اسرائیلی همچنین با ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی، تلفن‌های همراه کسانی که سعی در ثبت تصاویر اقدامات وحشیانه علیه فلسطینی‌ها را داشتند، مصادره کردند.

در همین رابطه، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی نیز در واکنش به یورش گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل لشکرکشی جنون آمیز خود را علیه مسجد الاقصی آغاز کرده و در آن با عبادت خدا می‌جنگد و آن را از معتکفین خالی می‌کند.

محمد حماده، سخنگوی جنبش حماس فلسطین در قدس اشغالی نیز هشدار داد:

“نماز و اعتکاف در مسجد مبارک الاقصی حقی است برای مردم ما که همیشه و با هر وسیله‌ای از آن دفاع می‌شود و نه فشار و هراس‌افکنی اشغالگران و نه فریب دیگران نمی‌تواند جلوی اعتکاف در الاقصی را بگیرد. حمله رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در الاقصی در این زمان از ماه مبارک رمضان و تعرض به آنان، جنایت علیه آزادی عبادت و قسمتی از تجاوزات پی‌درپی به نمازگزاران و الاقصی است.”

شایان ذکر است رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل به پلیس این رژیم دستور داد تا به مسجدالاقصی یورش برده و به‌زور معتکفین را از آن خارج کنند. این اقدام به منظور فراهم کردن زمینه تعرض گسترده صهیونیست‌ها به این مسجد در روز یکشنبه صورت گرفت.

ویدیویی از لحظه اخراج فلسطینی‌ها توسط نظامیان اسرائیلی (۱)
ویدیویی از لحظه اخراج فلسطینی‌ها توسط نظامیان اسرائیلی (۲)
درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینی‌ها
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.