تظاهرات گسترده ساکنان فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو (ویدیو)

دوشنبه 7 فروردین 1402 - 10:52
https://iswnews.com/?p=90819

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” تجمع اعتراضی صدها هزار اسرائیلی‌ در اعتراض به برنامه‌ اصلاحات قضایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی برگزار شد.

بر اساس اعلام رسانه‌های عبری، حدود ۷۰۰ هزار صهیونیست در ۶ فروردین ماه در اعتراض به برنامه‌های اصلاحات قضایی نخست وزیر رژیم اسرائیل در خیابان‌های اصلی تل آویو و چند شهر دیگر از جمله حیفا تظاهرات کردند.

تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از اسرائیل نشان می‌دهد که معترضان عملاً خیابان‌های تل آویو را به میدان جنگ و درگیری تبدیل کردند. با افزایش تعداد معترضان، محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و چند وزیر دولت اسرائیل از جمله ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی این رژیم نیز شاهد تجمع معترضان بوده است. طبق اعلام رسانه‌های اسرائیل، تظاهرات شب گذشته در تل‌آویو بزرگترین تظاهرات طی ۱۲ هفته گذشته بوده است.

همزمان با شروع تظاهرات در فلسطین اشغالی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یوآف گالانت، وزیر جنگ این رژیم را در پی انتقاد اخیر گالانت از تغییرات در نظام قضایی برکنار کرد. در پی عزل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وخامت اوضاع در سرتاسر شهرهای سرزمین اشغالی، روسای نهادهای دانشگاهی و همچنین اتحادیه‌های کارگری امروز (دوشنبه) با صدور فراخوانی با محکوم کردن برنامه اصلاحات قضائی نتانیاهو، خواستار تعطیلی فعالیت دانشگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی شدند.

همچنین سرلشگر ایال زمیر، مدیرکل وزارت جنگ ارتش اسرائیل پس از وخامت اوضاع در تل آویو در پی برکناری وزیر جنگ از سوی نتانیاهو، با قطع کردن برنامه کاری دیدارهای خود با مقامات آمریکایی در واشنگتن، به فلسطین اشغالی بازگشت.

در ادامه تشدید اوضاع امنیتی در تل آویو و سایر شهرک‌های اشغالی، یک مقام آگاه در حزب لیکود فاش ساخت نتانیاهو کنترل اوضاع را از دست داده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که مسئولان ارشد حزب لیکود خواستار برکناری وزیر دادگستری شدند، زیرا او اسرائیل را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است.

پس از افزایش تنش‌ها، رسانه‌های عبری گزارش دادند نتانیاهو در حال انحام رایزنی درباره توقف طرح اصلاحات قضایی است اما تاکنون اخباری در خصوص توقف طرح اصلاحات قضایی منتشر نشده است.

شایان ذکر است شهرهای مختلف فلسطین اشغالی طی هفته‌های اخیر شاهد بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی می‌‎باشد که در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی و برخی تصمیمات و اقدامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل برپا شده است. معترضان معتقدند که اصلاحات قضایی مورد نظر دولت جدید اسرائیل، ضربه مهلکی به استقلال قوه قضاییه این رژیم می‌زند.

بیشتر بخوانید:
هزاران صهیونیست علیه نتانیاهو تظاهرات کردند
ادامه تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه نتانیاهو

حضور معترضان در مقابل پارلمان رژیم صهیونیستی
درگیری‌ بین معترضین و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی
حضور معترضان در خیابان‌های تل‌آویو (۱)
حضور معترضان در خیابان‌های تل‌آویو (۲)
رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که یک خودرو به سمت گروهی از تظاهرات‌کنندگان در تل‌آویو حمله کرده و سعی کرد آنها را زیر بگیرد.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.