طالبان مخفیگاه‌های داعش در افغانستان را قلع و قمع کرد

سه شنبه 15 فروردین 1402 - 20:06
https://iswnews.com/?p=91455

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر عملیات های جداگانه اداره اطلاعات طالبان علیه مخفیگاه‌های داعش در استان های بلخ، نیمروز و فاریاب ۱۶ عضو داعش کشته و ۱۵ نفر دیگر بازداشت شدند.

در پی عملیات اداره اطلاعات طالبان در ۱۴ فروردین ماه، علیه یکی از مخفیگاه‌های داعش در منطقه مهندس مهدی واقع در شهرستان نهرشاهی در استان بلخ، شش عضو داعش کشته شدند.

اداره اطلاعات طالبان در محله معصوم آباد واقع در منطقه سوم شهر زرنج مرکز استان نیمروز نیز عملیاتی را علیه داعش انجام دادند که در نتیجه کشف یکی از این مخفیگاه‌ها، ۱۰ عضو داعش و سه نفر از مسلحین طالبان کشته شدند.

قابل یادآوری است که طی این عملیات ها، شش اسلحه کلاشنیکف، مقادیری مواد منفجره برای ساخت بمب و مهمات نیز کشف شده است.

عملیات امنیتی طالبان علیه گروه تروریستی داعش در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان اطلاعاتی طالبان دو روز قبل نیز ۱۵ عضو داعش از جمله عین الدین با نام مستعار محمد ساحل، مسئول برنامه‌ریزی و حملات داعش در استان های شمالی افغانستان را از شهر میمنه مرکز استان فاریاب بازداشت کردند. طبق اطلاعات طالبان، عین الدین مسئول برنامه‌ریزی و اجرای حملات انتحاری داعش به مسجد شیعیان در محله سه دکان، استانداری طالبان و مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان در شهر مزارشریف و چندین حمله تروریستی دیگر در استان‌های شمالی افغانستان بوده است.

فعالیت داعش در افغانستان در حالی ادامه دارد که مقامات طالبان پس از بدست گرفتن حکومت بارها حضور عناصر این گروه در افغانستان را تکذیب کردند. برخی تحلیلگران افغانستانی نیز معتقدند غالب حملات داعش در افغانستان، توسط شبکه حقانی و دیگر جناح های طالبان که تحت نفوذ پاکستان قرار دارند، انجام می‌پذیرد و به اسم داعش ثبت می‌شود. این درگیری‌ها در راستای جنگ قدرت جناح‌های طالبان و حذف افرادی است که مانع قدرت طلبی سرکرده این جناح‌ها می‌شوند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.