نشست بی‌سابقه سفرای ایران، عربستان، سوریه و عراق در عمان

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 10:33
https://iswnews.com/?p=91483

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سفرای ایران، عربستان، سوریه و عراق طی جلسه‌ای که به میزبانی عمان در مسقط برگزار شد، در خصوص صلح منطقه‌ای گفتگو کردند.

به گزارش اخبار جهادی، سفرای کشورهای ایران، عربستان، سوریه و عراق در ۱۵ فروردین ماه، نشستی چهارجانبه در مسقط، پایتخت عمان برگزار کردند. بر اساس اظهارات سفیر عراق در عمان، در این دیدار طرفین در خصوص فرصت‌های بزرگی که در سایه صلح منطقه‌ای برای کشورهای منطقه به وجود آمده، تبادل نظر کردند.

سفیر عراق در مسقط با ابراز خرسندی از میزبانی همتایان ایرانی، عربستانی و سوری بیان داشت که این امر بدون تلاش‌ کشورهایی که امروز در عمان گردهم آمدند و همچنین اشتیاق و تلاش‌های بغداد برای از سرگیری روابط امکانپذیر نبود.

شایان ذکر است این دیدار اولین دیدار در نوع خود در میان سفرای کشورهای ایران و عربستان و پس از سرگیری روابط میان تهران و ریاض است. در ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ در جریان مذاکرات فشرده میان دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مساعد بن محمد العیبان، مشاور امنیت ملی عربستان سعودی خود در شهر پکن، پایتخت چین توافق از سرگیری روابط میان دو کشور نهایی و امضاء و و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های دو کشور بعد از هفت سال قطع رابطه اعلام شد.

بیشتر بخوانید: صلح در چین؛ جزئیات فاش نشده توافق ایران و عربستان چیست؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.