درگیری جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز تغ-زابوخ

چهارشنبه 23 فروردین 1402 - 05:51
https://iswnews.com/?p=92108

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی درگیری مرزی نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز منطقه تغ و زابوخ، چهار نظامی ارمنی و سه نظامی آذربایجانی کشته شدند.

عصر روز ۲۲ فروردین ماه، منابع محلی در شهر مرزی تغ واقع در استان سیونیک، از وقوع درگیری بین نیروهای جمهوری آذربایجانی و ارمنستان خبر دادند.
طبق بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در این درگیری سه سرباز ارتش کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند. وزارت دفاع ارمنستان نیز تلفات خود را چهار کشته و شش نفر زخمی عنوان کرده است.

آذربایجان مدعی است که این درگیری پس از تیراندازی نیروهای ارمنی به سمت مواضع آذربایجان در مسیر لاچین شروع شده است. ارتش آذربایجان نیز به این حملات پاسخ متقابل داده که این حملات منجر به وقوع خساراتی در ارتش ارمنستان شده است.

در حال حاضر درگیری ها با توافق طرفین متوقف شده و از اوضاع خطوط درگیری جزئیاتی در دست نیست.

نکته جالب و بی ربط این حادثه، ادعای کذب رسانه‌های باکو درباره استفاده ارمنستان از پهپادهای ایرانی در این درگیری بود که با تکذیب ارمنستان و جنگ رسانه‌ای رسانه‌های منتسب به الهام علی اف همراه شد. این ادعای غلط در راستای ایران هراسی و زمینه چینی باکو برای درگیری‌های احتمالی با ایران است.

لازم به ذکر است که ارتش آذربایجان در روزهای گذشته با همراهی متحدین خود رزمایشی را در مناطق مرزی با ارمنستان برگزار کرده بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.