سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان پس از ۱۲ سال!

پنجشنبه 24 فروردین 1402 - 16:36
https://iswnews.com/?p=92173

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر امور خارجه سوریه طی سفری رسمی به عربستان، با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه در ۲۳ فروردین ماه به دعوت همتای سعودی خود وارد شهر جده عربستان شده و با ولید بن عبدالکریم الخریجی، معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام رسانه‌های سعودی، محور رایزنی‌های طرفین، گفتگو درباره تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه، تسهیل بازگشت آوارگان سوری به سرزمین خود و همچنین تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده در سوریه بوده است.

یک روز پس از این دیدار، سوریه و عربستان سعودی، از سرگیری خدمات کنسولی و پروازهای بین دو کشور به منظور تقویت روابط دیپلماتیک را اعلام کردند.

این سفر پس از آن صورت گرفت که چندی قبل، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع ناشناس ادعا کرده بود فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی قرار است جهت دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کند.

بیشتر بخوانید: وزیر خارجه عربستان به سوریه سفر می‌کند!

شایان ذکر است این اولین سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان بعد از سال ۲۰۱۱ میلادی و پس از آغاز بحران سوریه می‌باشد. عربستان سعودی در اوایل بحران سوریه نقش کلیدی در تامین مالی و تسلیح گروه‌های تروریستی و مسلح مخالف حکومت مرکزی سوریه داشت. با این حال، پادشاهی سعودی در سال‌های بعد به دلیل شکست طرح سرنگونی بشار اسد و پیروزی‌های محور مقاومت، روابط خود با دمشق را بهبود بخشید.

تصویری از دیدار فیصل المقداد با ولید بن عبدالکریم الخریجی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.