راهپیمایی باشکوه یمنی ها در روز قدس (تصاویر)

شنبه 26 فروردین 1402 - 13:38
https://iswnews.com/?p=92245

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مردم یمن در پاسخ به دعوت رهبر انصارالله به مناسبت روز جهانی قدس، راهپیمایی گسترده و باشکوهی را در ۱۴ استان این کشور برگزار کردند.

مردم یمن در شهر صنعا و ۱۴ استان دیگر این کشور در پاسخ به دعوت سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله برای شرکت در روز جهانی قدس، راهپیمایی گسترده و باشکوهی را برگزار کردند. یمنی ها در این روز با برافراشتن پرچم فلسطین و یمن شعارهایی را علیه رژیم صهیونیستی سر داده و از مردم و گروه های مقاومت فلسطین اعلام حمایت کردند. مردم یمن در پایان این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند:

“مسئله فلسطین مسئله محوری امت عربی و اسلامی و خط مقدم اولویت های اعتقادی و انسانی آن است و فلسطین قطب نمای درستی است که این امت به سوی آن می‌چرخند و هرگونه تلاش دشمن برای انحراف جهت قطب نمای دشمنی خود، ناکام خواهد بود. ملت یمن فلسطین را رها نخواهند کرد و آماده حضور فعال در هر نبردی علیه رژیم موقت اسرائیل هستند. همچنین بار دیگر بر موضع ملت یمن علیه هژمونی آمریکا و سیاست‌های خصمانه آن در قبال امت عربی و اسلامی تاکید می‌کنیم.
روز جهانی قدس مسئله فلسطین را در احساسات و روح مردم زنده نگه می‌دارد و آنها را برای مقابله با دشمن صهیونیستی در هوشیاری مستمر قرار می‌دهد، زیرا این روز، روز بسیج امت اسلامی و آگاه سازی آنها نسبت به خطرات دشمن و نحوه مقابله با آن تا رسیدن به پیروزی است.”

یمنی ها همچنین در شعارهای خود خواستار تحریم کالاهای تولید آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان اقدامی عملی برای مقابله با آنها شد.

روز جهانی قدس روزی است که توسط امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ ه.ش و در حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد. پس از شکل گیری جریان مقاومت در یمن و پیروزی انقلاب مردم یمن بر حکومت علی عبدالله صالح، این روز هر ساله با دعوت رهبر انصارالله و استقبال مردم یمن به طور گسترده و باشکوهی در شهرهای تحت کنترل انصارالله برگزار می‌شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.