به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مردم افغانستان در روز جهانی قدس با برگزاری همایش های ادبی و هنری در شهر کابل و دیگر شهرهای افغانستان، از مردم فلسطین و گروه های مقاومت اعلام حمایت کردند.

مردم افغانستان در شهر کابل و دیگر شهرهای این کشور در ۲۵ فروردین ماه و به مناسبت روز جهانی قدس، با برگزاری همایش های ادبی و هنری و سردادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی از ملت و گروه های مقاومت فلسطین اعلام حمایت کردند.

شماری از علمای دینی، فرهنگیان، جوانان، نمایندگان انجمن بین‌المللی شاعران بیدار و انجمن هنری-ادبی افعانستان با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر کابل، همایش ادبی «مظلومیت بی‌مرز و قدس در آستانه‌ی آزادی» را در حمایت از قدس ‌و مسجد الاقصی، مردم و گروه های مقاومت فلسطینی برگزار نموده و جنایت های رژیم صهیونیستی را شدیداً محکوم کردند.

از سوی دیگر، شهروندان هرات نیز با حضور گسترده در نقاط مختلف این شهر از جمله مسجد جامع صادقیه و مسجد جامع محمدیه، با سردادن شعارهای “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسرائیل” از جنایات رژیم کودک کش اسرائیل ابراز انزجار کردند. آنها همچنین با برپایی نمایشگاه عکس “مظلومیت فلسطین” از مردم و گروه های مقاومت فلسطینی اعلام حمایت کردند.

علمای دینی، فرهنگیان و ساکنان استان های شمالی افغانستان نیز در روز جهانی قدس، با برپایی نمایشگاه عکس و شعر “فلسطین پاره تن اسلام” در کتابخانه فردوسی در شهر مزارشریف، ضمن محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت کردند. آنها همچنین در این گردهمایی، در حمایت از مقاومت مسلحانه فلسطینی ها علیه رژیم صهیونیستی، شعرهای حماسی سرودند.

در جنوب افغانستان نیز علمای دینی، فرهنگیان، شهروندان و مقامات محلی طالبان از جمله مولوی حقانی رئیس ارتباطات خارجی و انعام الله سمنگانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در استان قندهار، با برگزاری همایش “قدس محور وحدت جهان اسلام” به صورت جداگانه در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان در منطقه دوم شهر قندهار، جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم نموده و از گروه های مقاومت و‌ ملت مظلوم فلسطین اعلام حمایت کردند.

هرچند امسال مردم افغانستان به دلیل تهدیدات امنیتی از سوی داعش و دیگر گروه های تروریستی، نتوانستند مراسم روز جهانی قدس را در خیابان ها برگزار کنند، اما این مراسم با حضور گرم مردم افغانستان و تامین امنیتی حکومت طالبان، در اماکن مشخص شده از جمله مساجد، اماکن فرهنگی و دیپلماتیک برگزار گردید.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.