وزیر خارجه سوریه: پاسخ سوریه به حملات اسرائیل حتمی است

دوشنبه 28 فروردین 1402 - 17:53
https://iswnews.com/?p=92446

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه الجزائر تاکید کرد که پاسخ علنی سوریه به تجاوزات رژیم صهیونیستی حتمی است.

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه که در ۲۷ فروردین ماه به الجزایر سفر کرد، در مصاحبه با شبکه “الجزائر” بیان داشت که سفرهای متقابل مقامات دمشق و کشورهای عربی با خواست و تمایل تمام طرف‌ها به منظور ایجاد صفحه جدیدی در روابط کشورهای عربی صورت گرفته است.

وی در این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که روابط کشورهای عربی واضح و مبتنی بر اقدام مشترک برای مواجهه با چالش‌ها باشد. المقداد همچنین اشاره کرد که دمشق هیچ پیش‌شرطی برای روابط با کشورهای عربی تحمیل نخواهد کرد و آنچه سوریه در سال‌های گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده، می‌تواند برای هر کشور عربی‌ رخ دهد.

فیصل المقداد در ادامه با بیان اینکه کشورهای عربی وضعیت سوریه را درک می‌کنند، افزود که اصلاح روابط کشورهای عربی مسیر حقیقی برای ارتقای سطح همکاری‌های مشترک است و سوریه به کشورهای عربی در مسائل مطرح‌شده ایمان دارد و خواستار یکپارچه شدن مواضع تمام کشورهای مذکور است.

وزیر امور خارجه سوریه در بخش دیگری از اظهاراتش به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اسرائیل به جنایات بسیار زیادی که مرتکب‌ شده شناخته می‌شود و نمی‌توان از چالش‌ها و تعرض‌‌هایی که ملت سوریه با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به دور از اتفاقات فلسطین سخن گفت. اسرائیل می‌داند و آگاه است که پاسخ علنی سوریه به این تجاوزات حتمی است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.