تجهیز ارتش ایران به بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد جدید (ویدیو)

جمعه 1 اردیبهشت 1402 - 00:39
https://iswnews.com/?p=92614

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مراسم الحاق بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد راهبردی با حضور فرمانده کل ارتش، وزیر دفاع و جانشین ستادکل نیروهای مسلح در چند منطقه از کشور انجام شد.

مراسم تحویل بیش از ۲۰۰ فروند پهپادهای راهبردی برد بلند در چند منطقه از کشور و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش و تعداد دیگری از مسئولان کشوری و لشکری انجام شد.

در این مراسم انواع پهپادهای راهبردی از قبیل ابابیل ۴ و ۵، آرش ۲، جت کرار، دهم شهریور، اخگر، پهپاد مشابه پهپاد معراج-۵۲۱، هما و پهپادهای دریاپایه و عمودپرواز با مأموریت‌های متفاوت شناسایی، انهدامی، شناسایی رزمی، ضدرادار، پرسه‌زن، رهگیری هوایی، مقابله با اهداف متحرک و ثابت همچنین با ویژگی سطح مقطع راداری پایین به سازمان رزم ارتش ملحق شد.

الحاق بیش از ۲۰۰ فروند پهپاد به ارتش جمهوری اسلامی ایران

این پهپادها توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری ارتش طراحی و تولید شده‌اند و با تغییر در سامانه پیش‌ران و سامانه هدایت، کنترل و ناوبری به موشک‌های هوا به هوا، هوا به سطح، بمب‌های دورایستا و هواپایه هوشمند و سامانه جنگ الکترونیک تجهیز شده و آماده اجرای مأموریت‌های خاص با ویژگی‌های پنهانکاری و افزایش برد هستند.

توافقنامه راهبردی توسعه و ارتقای توان پهپادی و تجهیزات منصوب بر آنها در ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ امضاء شد. به موجب این توافقنامه، هزار فروند پهپاد در راستای ارتقای توان رزم و قدرت انهدامی ناوگان پهپادی ارتش در مقابله با اهداف دوردست توسط وزارت دفاع تولید و به ارتش تحویل داده خواهد شد.

پهپادهای ابابیل ۴ و آرش ۲
پهپاد مشابه پهپاد معراج-۵۲۱

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: پهپاد پرسه‌زن معراج-۵۲۱

بیشتر بخوانید:
دانش نظامی: پهپاد ابابیل ۵ جدیدترین دستاورد پهپادی ایران
دانش نظامی: پهپاد شناسایی رزمی مهاجر ۶
دانش نظامی: بمب‌های هوشمند قائم

دانش نظامی: موشک ضدزره تاپ اتک الماس

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: پهپاد انتحاری آرش-٢؛ دوربردترین پهپاد انتحاری جهان!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.