حمله تروریستی تحریک طالبان به مرکز پلیس در دره سوات (تصاویر)

چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 16:35
https://iswnews.com/?p=92853

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله مسلحانه و انفجار سه عامل انتحاری گروه تحریک طالبان پاکستان در مرکز پلیس ضد تروریسم شهر کبل واقع در شمال غرب پاکستان، دستکم ۷۶ نفر کشته و زخمی شدند.

بر اثر حمله مسلحانه و انفجار سه عامل انتحاری گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) در مرکز پلیس ضد تروریسم پاکستان (CTD) در شهر کبل واقع در دره سوات در ایالت خیبرپختونخوا، دستکم ۱۶ نفر از جمله چند نیروی پلیس کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در ساعت ۲۰:۲۰ دقیقه شامگاه (به وقت محلی) روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه، سه نفر از مسلحین تحریک طالبان پاکستان (TTP) ابتدا با نیروهای پلیس ضد تروریسم دره سوات درگیر شده و پس از رسیدن به بخش انبار مهمات این مرکز، با فاصله زمانی کمربندهای انتحاری خود را منفجر کردند که منجر به وقوع انفجار و سوختن مهمات جنگی شد.

اختر حیات، رئیس پلیس ایالت خیبرپختونخوا علت وقوع انفجار در مرکز پلیس را اتصالی برق عنوان کرده است، اما گروه تازه تأسیس تحریک جهاد پاکستان (TJP) که از زیرمجموعه های تحریک طالبان پاکستان (TTP) به شمار می‌رود، با انتشار بیانیه‌ای ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این حمله، علت انفجارها را موفقیت عوامل خود در اجرای عملیات انتحاری دانسته است.

این حمله پس از حمله انتحاری در مسجد خطوط پلیس شهر پیشاور در ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ه.ش، بزرگترین حمله تروریستی علیه نیروهای پلیس پاکستان به شمار می‌رود. همچنین گروه های جهادی وابسته به تحریک طالبان پاکستان (TTP) تاکنون عملیاتی به گستردگی تلفات این حمله اجرا نکرده‌اند و از این حیث می‌توان گفت که خطر مجموعه‌های وابسته به تحریک طالبان به شدت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: حمله تروریستی به مسجد خطوط پلیس در پیشاور + ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.