به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک رسانه اسرائیلی سال‌ها قبل نوشت که سازمان جاسوسی موساد از جمهوری آذربایجان به عنوان یک مرکز جاسوسی علیه ایران استفاده می‌کند.

رسانه اسرائیلی اورشلیم پست در گزارش ۲۰۱۲ خود از جمهوری باکو به عنوان یک مرکز جاسوسی علیه ایران یاد کرده است. خبرگزاری تایمز به نقل از یک مامور اطلاعات اسرائیل نوشت که کشورهای اوراسیایی یک دروازه‌ی ورودی برای جاسوسی در ایران محسوب می‌شوند.

در گزارش مذکور به نقل از این مامور آمده است: اینجا (آذربایجان) کانونی برای اقدامات ضد جاسوسی است. حضور ما در اینجا ساکت و مخفیانه است و در عین حال در کانون توجه است. ما سال گذشته (۲۰۱۱) حضور خود را در آذربایجان مقداری افزایش دادیم. این ما را به ایران نزدیکتر می‌کند. مرز ایران که تنها چند ساعت از جنوب باکو فاصله دارد، نقطه اصلی جمع آوری اطلاعات لازم در مورد فعالیت‌های تهران است.

لازم به ذکر است که سازمان موساد، ۲۶ سال قبل فعالیت خود را به طور رسمی در باکو آغاز کرد. علاوه بر این، در سال ۲۰۰۹ در حالی که رژیم صهیونیستی به طور علنی اعلام کرد که در باکو فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی انجام می‌دهد، حکومت علی اف تا چند ماه قبل سعی در تکذیب حضور موساد در باکو داشته و این ادعا را تخیل می‌دانست. استفاده اسرائیل از اراضی آذربایجان علیه ایران امری جدید نبوده و این فعالیت‌ها سال‌هاست که آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: موافقت اسرائیل با فروش دو ماهواره به جمهوری آذربایجان!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.