به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه عقبه جبر واقع در کرانه باختری، یک فلسطینی شهید و شش تن دیگر زخمی شدند.

نظامیان رژیم اسرائیل در ۱۱ اردیبهشت ماه با هدف بازداشت دو فلسطینی به نام‌های “احمد جابر وهدان” و “احمد جهاد ابوالعسل” به اردوگاه عقبه جبر یورش بردند.

در پی این یورش که با درگیری میان نظامیان اسرائیلی و فلسطینی‌ها همراه شد، چند تن زخمی شدند. نیروهای امدادی بلافاصله مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند اما ساعاتی بعد، وزارت بهداشت فلسطین طی بیانیه‌ای، شهادت “جبریل محمد اللدعه”، نوجوان هفده‌ساله فلسطینی را اعلام کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه یورش امروز نظامیان اسرائیلی به اردوگاه عقبه جبر، یک فلسطینی شهید و شش تن دیگر زخمی شدند. وضع سه تن از مجروحین نیز وخیم گزارش شده است.

همچنین نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز به چند منطقه دیگر در کرانه باختری از جمله جنین یورش برده و دست به بازداشت گسترده فلسطینی‌ها زدند. گفته می‌شود یکی از افراد بازداشت شده، مهدی الشرقاوی از رهبران جهاد اسلامی است که نظامیان صهیونیست پس از حمله به منزل او در شهرک زبابده در جنوب جنین، وی را به اسارت گرفتند.

در همین رابطه، جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که بازداشت محمد الشرقاوی از رهبران این جنبش در جنین هیچ تاثیری در عزم و اراده ملت فلسطین و مجاهدان فلسطینی ندارد.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.