شهادت یک نظامی سوری در حمله هوایی اسرائیل به حلب

سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 - 01:33
https://iswnews.com/?p=93198

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی موشک به سمت اهدافی در استان حلب شلیک کردند که در نتیجه آن یک نظامی سوری شهید و هفت تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس اطلاعات منبع نظامی سوریه، “حوالی ساعت ۲۳:۳۵ (به وقت محلی) دوشنبه، دشمن صهیونیستی با چند فروند موشک از سمت جنوب شرق حلب، فرودگاه بین‌المللی حلب و اهدافی در حومه شهر حلب را مورد حمله قرار داد. این حمله منجر به شهادت یک نظامی سوری، زخمی شدن هفت تن دیگر از جمله دو غیرنظامی و وقوع خسارات مادی شد. همچنین به دلیل آسیب دیدگی باند فرود فرودگاه بین‌المللی حلب، پروازهای این فرودگاه نیز تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد.”

یکی از مجروحان غیرنظامی حمله اسرائیل به حلب

جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است اما گفته می‌شود مواضع ارتش سوریه در شهر السفیره واقع در استان حلب، هدف حمله جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

این تهاجم اسرائیل به سوریه، هفتمین حمله رژیم صهیونیستی به خاک این کشور طی ماه‌های اخیر می‌باشد.

شایان ذکر است حمله جدید اسرائیل به فرودگاه حلب، هفتمین حمله رژیم صهیونیستی به این کشور عربی طی سه هفته گذشته و دوازدهمین حمله از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی است. در ۹ اردیبهشت ماه نیز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی موشک به سمت اهدافی در استان حمص سوریه شلیک کردند که در نتیجه آن سه غیرنظامی زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: حمله هوایی اسرائیل به حمص؛ سه غیرنظامی مجروح شدند (ویدیو)

این سومین حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی حلب در سال ۲۰۲۳ میلادی است. پیش‌تر در ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ و ۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز رژیم اسرائیل به این فرودگاه حمله کرد که این حملات منجر به تعطیلی موقت فرودگاه شد. حملات اسرائیل و نقض حاکمیت کشور سوریه در حالی صورت می‌گیرد که سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل چشمان خود را بر این موضوع می‌بندند. از این رو، با توجه به این که قانون جنگل بر جهان حاکم است و نه حکومت قانون، چه نیازی به وجود سازمانی مانند سازمان ملل است؟!

ویدیویی از حمله هوایی رژیم اسرائیل به حلب
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.