ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر امور خارجه اردن با اشاره به موافقت تعدادی از اعضای اتحادیه عرب اظهار داشت که رای کافی برای بازگشت سوریه به این اتحادیه وجود دارد.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در گفتگو با رسانه سی‌ان‌ان اظهار داشت که اعضای اتحادیه عرب در جلسه‌ای که روز یکشنبه در ریاض، پایتخت عربستان برگزار می‌شود، در خصوص لغو تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه رای خواهند داد.

وزیر امور خارجه اردن خاطرنشان کرد: بدون حمایت های بین‌المللی، حل بحران سوریه دشوار خواهد بود. با توجه به تحریم های غربی وضع شده علیه دمشق، جامعه بین‌المللی باید در روند حل بحران این کشور همگرایی داشته باشد.

در همین رابطه، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در گفتگو با شبکه سعودی الشرق تاکید کرد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در نشست قریب الوقوع سران کشورهای عربی در ریاض بسیار محتمل است. وی گفت که این امر باید به طور تدریجی و مرحله‌ای انجام شود.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۱، اتحادیه عرب طی یک نشست اضطراری، عضویت سوریه در این اتحادیه را به دلیل عدم اجرای مفاد طرح صلح عربی برای یافتن راه حل سیاسی و حل و فصل در این کشور توسط دولت سوریه، به حالت تعلیق درآورد اما اکنون کشورهای عضو این اتحادیه به دلیل شکست طرح سرنگونی بشار اسد و پیروزی‌های محور مقاومت، روابط خود با دمشق را بهبود بخشیده‌‍‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.