سوریه به اتحادیه عرب بازگشت

یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 - 16:39
https://iswnews.com/?p=93564

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزرای خارجه کشورهای عربی در جریان جلسه امروز در مصر، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند.

نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب با هدف رفع تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه در ۱۷ اردیبهشت ماه در قاهره برگزار شد. سامح الشکری، وزیر خارجه مصر در ابتدای این نشست بیان داشت که همه مراحل بحران سوریه ثابت کرد که این بحران، راه حل نظامی ندارد و راه حل باید سیاسی باشد. دولت سوریه و نیز نیروهای ملی، مسئول اصلی دستیابی به این راهکار سیاسی بدون دیکته‌های خارجی هستند. باید بر همه اشکال تروریسم در سوریه فائق آمد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز تاکید کرد که در این نشست با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت می‌شود. سپس سخنگوی اتحادیه عرب، نیز اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی تصمیم گرفتند که سوریه را به کرسی‌اش در اتحادیه عرب بازگردانند.

پیش از این جلسه، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در گفتگو با رسانه سی‌ان‌ان اظهار داشت که با توجه به موافقت اولیه اعضای اتحادیه عرب، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بسیار محتمل است.

بیشتر بخوانید: وزیر خارجه اردن: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بسیار محتمل است

لازم به ذکر است چند ماه پس از آغاز بحران سوریه در نوامبر ۲۰۱۱، برخی کشورهای عربی مانند دولت وقت قطر و عربستان سعودی تصمیم گرفتند تا عضویت سوریه در اتحادیه عرب به دلیل عدم اجرای مفاد طرح صلح عربی برای یافتن راه حل سیاسی و حل و فصل در این کشور توسط دولت سوریه تعلیق شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.