حمله موشکی و پهپادی ارتش روسیه به شهرهای کیف و اودسا (ویدیو)

سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 - 00:36
https://iswnews.com/?p=93723

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه با چند فروند پهپاد انتحاری و موشک کروز مواضع نیروهای اوکراینی در شهرهای کیف و اودسا را مورد حمله قرار داد.

ارتش روسیه در بامداد روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، یکی دیگر از حملات گسترده موشکی و پهپادی خود را علیه اوکراین اجرا کرد.

بر اساس بیانیه‌ی فرماندهی نیروی هوایی ارتش اوکراین، روسها در این حمله از ۳۵ فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ یا ۱۳۱ (ساخت ایران) استفاده کرده‌اند که پدافند اوکراین موفق به انهدام همه این پهپادها شده و حمله‌ای که روسیه از استان بریانسک در غرب روسیه تدارک دید به طور کامل خنثی شد. علاوه بر این بمب افکن های استراتژیک توپولف ۲۲ ارتش روسیه از آسمان شبه جزیره کریمه با هشت فروند موشک کروز به مواضعی در استان اودسا حمله کردند که برخی از موشک‌ها به اهداف خود نرسیدند و اداره نظامی محلی درباره عواقب دیگر موشک‌های روسی اطلاع رسانی خواهد کرد.

طبق اظهارات مقامات محلی اوکراین، بر اثر اصابت لاشه‌ی یکی از پهپادهای انتحاری روسی به یک ساختمان در شهر کیف پنج نفر زخمی شده و همچنین به باند فرودگاه بین‌المللی ژولیانی خساراتی جزئی وارد شده است. در بندر اودسا نیز بر اثر اصابت یکی از موشک‌های روسیه، یک انبار مواد غذایی آتش گرفته و سه نفر مجروح شدند.

منابع روسی نیز در گزارش‌های خود مدعی انهدام انبارهای تسلیحاتی و پهپادهای ارتش اوکراین در اودسا و تخریب نقاط تمرکز و تمرین نظامی در استان‌های شمالی اوکراین از جمله چرنیهیو، سامی و ژیتومیر و همچنین تجمعات ارتش اوکراین در شهرهای اسلاویانسک و کراماتورسک در استان دونتسک شده‌اند.
این منابع همچنین مدعی شدند که ارتش‌ اوکراین به تلافی ضرباتی که در این عملیات دریافت کرده است، سحرگاه امروز با ۲۳ فروند پهپاد انتحاری و دو فروند موشک به مواضع روسیه در شبه جزیره کریمه حمله کرد که این حمله با تلاش سامانه‌های پدافندی ارتش روسیه ناکام ماند.

این حمله یک روز پیش از سالروز مراسم پیروزی بر ارتش آلمان نازی در روز ۹ می ۱۹۴۵ میلادی انجام شد و برخی تحلیلگران معتقدند روسیه با اجرای این حمله، قصد نمایش قدرت و آمادگی بالای خود را داشته است.

همزمان با این حمله، گزارش‌هایی نیز از تبادل آتش توپخانه در جبهه‌های شمال شرقی در حومه شهر سامی و جبهه‌های جنوب شرقی در استان زاپروژیا منتشر شده است.

این هشتمین حمله گسترده ارتش روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۳ میلادی است. منابع اوکراینی مدعی هستند که پس از اجرای هفتمین حمله گسترده ارتش روسیه در ۱۳ اردیبهشت ماه، روسها در سه عملیات جداگانه در تاریخ های ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه، به شهرهای اوکراین حمله کردند که این حملات توسط پدافند ارتش این کشور خنثی و دفع شده است.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی ارتش روسیه به اوکراین؛ ارتش اوکراین پاسخ داد! (ویدیو)

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
ویدیو: محل اصابت پهپاد انتحاری روسی و یا موشک پدافند ارتش اوکراین به یک ساختمان در شهر کیف
ویدیو: مقابله پدافند اوکراین با پهپادهای روسی در آسمان شهر کیف
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی قنبری پنجشنبه, ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

    سلام
    آقا به هر حال شما در این زمینه صاحب نظرید. خواستم بپرسم روسیه واقعا توان نظامیش در همین حد هست که داره تو اوکراین نشون میده؟ یا این که توان جمع کردن معرکه رو داره ولی به عمد جنگ و طولش داده ؟
    اگر نظری دارید لطفا به ما هم بگید !

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.