نیروهای الدرع الوطن کنترل گذرگاه الودیعه را بدست گرفتند

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 12:51
https://iswnews.com/?p=93863

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای الدرع الوطن به دستور فرماندهی ائتلاف سعودی در یمن کنترل گذرگاه مرزی الودیعه در استان حضرموت را بدست گرفتند.

در پی دستور فرماندهی ائتلاف سعودی به نیروهای هاشم الاحمر برای عقب نشینی از گذرگاه مرزی الودیعه در استان حضرموت، نیروهای الدرع الوطن (سپر وطن) در این منطقه مستقر خواهند شد. هاشم الاحمر از روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه خروج نیروهای خود از این منطقه و تحویل آن به نیروهای الدرع الوطن را آغاز کرده است.

این جابجایی بخشی از قرارداد جدید عربستان و امارات در مناطق اشغالی یمن است. طبق این قرارداد، نیروهای اماراتی از مواضع خود در استان شبوه عقب نشینی کرده و نیروهای تابع عربستان سعودی وارد این مناطق خواهند شد. با توجه به اقدامات اخیر عربستان سعودی در استان شبوه، گام احتمالی بعدی ورود به شهر عتق مرکز این استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
نظامیان امارات از استان شبوه عقب نشینی کردند
خیز عربستان برای تصرف استان شبوه

سرلشکر هاشم الاحمر از نمایندگان مجلس و نظامیان ارتش یمن در زمان علی عبدالله صالح است که به طور مستقل تحت امر ائتلاف سعودی فعالیت می‌کند. هاشم الاحمر در سالهای گذشته پس از ترک صنعا، موفق به تجمیع مسلحین خود شد و توانست ماموریت کنترل و تامین امنیت گذرگاه الودیعه را از فرماندهی ائتلاف سعودی دریافت کند. او در درگیری‌های مرداد ۱۴۰۱ حزب اصلاح و شورای انتقالی جنوب، با مسلحین جنوبی درگیر شد اما نتوانست مواضع خود در گذرگاه الودیعه را حفظ کند و از این منطقه خارج شد و در نهایت با وساطت عربستان سعودی به این منطقه بازگشت. حالا هاشم الاحمر مجددا از منصب اداره گذرگاه الودیعه کنار گذاشته شد. طبق گزارش منابع محلی، نیروهای هاشم الاحمر به جبهه مدیریت کتاف در شمال استان صعده اعزام شده‌اند.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.